شناسهٔ خبر: 34188487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از طرف رهبر معظم انقلاب؛

مجلس ترحیم حجت الاسلام والمسلمین حائری در شبستان امام خمینی (ره) حرم

مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حائری امشب از طرف رهبر معظم انقلاب در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مجلس ترحیم حجت الاسلام والمسلمین حائری در شبستان امام خمینی (ره) حرمدر این مراسم که آیات عظام، نوری همدانی، شبیری زنجانی، سبحانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین، آیت الله اراکی رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، برخی اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه و جامعه مدرسین، جمعی از مسئولین استان، علما و فضلای حوزه و مردم قدرشناس قم حضور داشتند با قرآئت قرآن و ذکر فاتحه علو درجات و غفران الهی را برای این عالم برجسته و مخلص از خداوند متعال مسئلت کردند.

آیت الله اراکی در این مراسم گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حائری از علمای اهل تحقیق و از دانش آموختگان مکتب شهید صدر بود که عمر خود را صرف خدمت به اسلام، نظام اسلامی و حوزه های علمیه کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحوم حائری از وضعیت بی حجابی و هنجار شکنی متاثر بود افزود: غیرت اسلامی از ویژگی های بارز این عالم ربانی بود.
وی با انتقاد از وصعیت بی حجابی گفت: آنچه امروز بر جامعه ما تحمیل می شود بی حجابی است.
آیت الله اراکی تصریح کرد: صدا وسیما حق ندارد چهره های مبتذل را نمایش دهد و مسولان در ادارات باید مراقب هنجارشکنی ها باشند و از مرز دین و ارزش های اسلامی فراتر نروند.

این عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از اردیبهشت امسال با حکم رهبر معظم انقلاب عهده دار ریاست مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی شده بود که سه روز پیش به علت سکته مغزی در یکی از بیمارستان های قم بستری شد و روز پنجشنبه 27 تیر دارفانی را وداع گفت.

پیکر حجت الاسلام والمسلمین حائری صبح امروز در قم تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به‌ خاک سپرده شد.

نظر شما