شناسهٔ خبر: 34186390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهیدی که همدوش پدر تامین هزینه خانواده را به عهده گرفت

شهید بهنام رحیمی همدوش پدرش جزیی از هزینه خانواده را به عهده گرفت و پس از مدتی با فعالیت‌های کشاورزی و غیره وضعیت خانواده بهبود بخشیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، شهید بهنام رحیمی‌ در روز 28 تیر ماه سال 1345 روستای رحیم‌آباد در خانواده‌ای زحمتکش دیده به جهان گشود.

 وی در همان سنین کودکی روشنفکر بود و بیشتر مورد توجه خانواده قرار می‌گرفت تا اینکه در سن 7 سالگی تحصیلات را شروع کرد. دوران ابتدایی را در روستای محل تولدش تمام کرد و دوران راهنمایی را در روستای حومه گذراند.

 او ضمن تحصیل، در امور کشاورزی، پدرش را یاری می‌کرد و درس خواندن را تا سوم راهنمایی ادامه داد که در اثر کمبود امکانات، یاری پدر را به تحصیل ترجیح داد. سپس همدوش پدرش جزیی از هزینه خانواده را به عهده گرفت و پس از مدتی با فعالیت‌های کشاورزی و غیره وضعیت خانواده بهبود بخشیده شد.

 تا سن 16 سالگی در کنار خانواده بود در این موقعیت سنی احساس مسئولیت برای آینده او را آرام نگذاشت و بی قرارانه خود را آماده مبارزه با مشکلات کرد. زندگی مجردی و دور از خانواده را در غربت آغاز کرد و مردانه راه را پیش گرفت.

بعد از آزمودن چند شغل، حرفه نهایی را انتخاب کرد در این مدت حوادث زیادی او را تهدید کرد ولی هیچ کدام سد راهش نشد که یکی از آن حوادث که می‌توانست مانع پیشرفت او شود، سانحه تصادفی بود که برایش اتفاق افتاد ولی بهنام بعد از بهبودی نسبی، بستر را ترک کرد تا دوباره دگرگونی‌های جامعه را ورق بزند.

 وی همیشه چهره‌ای خندان داشت و همواره التیام دهنده دردهای اطرافیان خود بود و در امورات دینی خود بسیار محکم و استوار بود. ایام عزاداری امام حسین (ع) و دیگر ائمه را بسیار پرشور برگزار می‌کرد و حرمت این ایام برایش بسیار مهم بود.

 قبل از فرا رسیدن خدمت مقدس سربازی چون متجاوزان به مرزهای انقلاب اسلامی‌ حمله کرده بودند با تعصب خاصی که داشت بی قرارانه از پدر و مادرش رخصت پیوستن به رزمندگان را در‌خواست شد؛ اما اعضای خانواده او را قانع کردند که اکنون زمان حضور تو در جبهه نیست.

 تا اینکه 16 تیر ماه 1364 به خدمت سربازی اعزام شد و به آرزوی دیرینه اش که پیوستن به سپاه اسلام بود رسید. پس از پایان آموزش، داوطلبانه به خط مرزی جنوب (اروند کنار) رفت و مشتاقانه آموزش‌های نظامی‌ را فرا گرفت تا حضورش برای دفاع از اسلام و وطن را عملی کند.

مدتی از حضورش در جبهه می‌گذشت که عملیات والفجر 8 آغاز شد و او در این عملیات شرکت کرد. 7 ماه از خدمت سربازی‌اش و 29 روز از فتح فاو می‌گذشت که جان خود را در طبق اخلاص نهاد و در راه اسلام فدا کرد و به مقام شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/90027

نظر شما