شناسهٔ خبر: 34185992 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

وضعیت قرمز در هند

با وجود جاری شدن سیل در بخش‌هایی از هند،سازمان ملی پیش‌بینی هوا در این کشور در زمینه ادامه بارش‌ها در جنوب این کشور هشدار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فارس: جاری شدن سیل در بخش‌های مختلف هند با توجه به اینکه سازمان ملی پیش‌بینی هوا هم در زمینه بارش شدید باران در بخش هایی از جنوب هند، هشدار داده است، نگرانی از وضعیت مردم در این نواحی را به دنبال داشته است.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیروز پنجشنبه بارش باران در ایالت شرقی بیهار و نیز در نواحی شمال شرقی هند باعث شد تا شرایط در منطقه بحرانی شود. از این رو از ارتش هند خواسته شد تا به ایالت پنجاب شمالی بیاید. آب در این ناحیه بخش‌های زیادی از زمین های کشاورزی را فرا گرفت و مردم در بسیاری از نواحی ناچار شدند از بیم جاری شدن سیل، خانه‌های خود را ترک کنند.

اطلاعات موجود حاکی از این است که شمار کشته‌های بیشتری در ایالت بیهار شرقی گزارش شده و تعداد قربانیان احتمالا در نواحی نزدیک به کشور نپال به ۷۸ نفر رسیده است.

در ایالت آسام هم ۲۸ منطقه از ۳۳ منطقه در معرض سیل قرار دارند و حدود ۵.۴ میلیون نفر ناچار به جابه‌جایی شده‌اند و ۳۶ نفر هم کشته‌ شده‌اند. محیط‌زیست منطقه از جمله یک پارک ملی که برخی گونه‌های حیاط وحش از جمله ببربنگال و فیل‌های آسیایی در آن زندگی می‌کنند هم در معرض خطر هستند.

آژانس هواشناسی هند در دو تا سه‌ روز آینده برای بخش‌هایی در کرالای جنوبی هشدار داده است. این ایالت در سال ۲۰۱۸ یکی از بدترین سیل ها را تجربه کرد که به مرگ‌ صدها نفر و جابه‌جایی بیش از ۲۰۰ هزار نفر منجر شد.

پیشتر اعلام شده بود که در پی بارش‌های شدید و وقوع سیلاب‌های سهمگین، بیش از چهار میلیون نفر از مردم سراسر هند، نپال و بنگلادش وادار به ترک خانه‌های خود شدند و بیش از 100 نفر دیگر نیز قربانی بارندگی‌های موسمی این کشورها شدند.

استانهای فقیر «آسام» و «بیهار» هند در میان آندسته از مناطقی بودند که متحمل بیشترین خسارات ناشی از وقوع سیلاب‌‌های ویرانگر شده است.

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما