شناسهٔ خبر: 34185903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

یاداشت//

سالگرد برجام یا سالگرد طلاق؟!

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان در سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد.

در روز‌های که گذشت سالگرد قراردادی بود که منعقدکنندگان آن بر این باور بودند که این دستاورد جز بزرگ‌ترین دستاورد‌های انقلاب بوده؟!

و این در حالی است که رئیس جمهور تمام مشکلات را از آب خوردن تا حل مشگل بیکاری جوانان را به برجام نسبت می‌داد؟! در حالی که در اذهان عمومی این طور جا افتاده بود که برجام همچون اکسیر جوانی تمام مشکلات را حل می‌کند؟! اما فراغ از اینکه خود برجام یک مشگل اساسی و یک زهر مهلک برای پیشرفت است!، البته این زهر مهلک برای اندیشه ورزان و نخبگان بود چرا که می‌دانستند آخر این ماجرا چه می‌شود، و صد البته باعث رشد فکری عموم جامعه بود، زیرا مردم از کسایی که به عنوان منتخب خود بودند مدام مثل قرص روزی سه بار می‌شنیدن (برجام حلال مشکلات است، امضای کری تضمین است...)؛ و رئیس جمهوری که مدام از برجام به عنوان (آفتاب تابان، سیب وگلابی، فتح الفتوح، پیروزی بزرگ ملت ایران، نوزاد برجام، و...) می‌گفت و کل جامعه را درگیر این دستاورد خود کرده بود!

البته که باید این برجام اتفاق می‌افتاد تا افکار غرب زده و غرب پرست از خواب اینکه غربی‌ها به کمک ما می‌آیند بیدار شوند و به قول مقام معظم رهبری:من فکر نمیکنم از این مذاکرات آن نتیجه‌ای که ملت ایران انتظار دارد، به دســت بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه تجربی ملت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد، اما لازم است ملت بیدار باشد. " ۹۲/۸/۱۲

و زمانی که تیم مذاکره کننده قبلی (جلیلی) با تیم اقای ظریف در هیئت رسیدگی برجام در حال گفتگو و تبادل نظر درباره برجام بودند وقتی نوبت به آقای ظریف رسید اینگونه پاسخ داد:من به حرف‌های اقای جلیلی کاری ندارم، تمام تحریم‌ها لغو خواهد شد..

و، اما با گذشت ۴ سال از سالگرد برجام نه تنها مردم حتی امضاء کنندگان آن هم دیگر یادی از آن نمی‌کنند

و به قول آقای علی باقری (عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای) که مثال درباره سالگرد برجام زدنند، و مثال این بود:شما سالگرد ازدوجواتان را زمانی جشن می‌گیرید که از آن ازدواج راضی باشید، یک خانم خوب داشته باشید اهل زندگی کردن باشه، محجبه و عفیفه است، تامین کننده منافع خانواده است، اما یک وقت شما با یک خانمی ازدواج کردید که ایشون بعد ازدواج شما رو تنها گذاشته رفته بعد از آن طرف آمده خانه‌ای که به نامش کردین را از شما گرفته، ۲ دعوا علیه شما در دادگاه اقامه کرده، خانم مهرشو اجرا گذاشته، ۴ تا دروغ پشت سرت میگه، با دشمنت همکاری می‌کنه و.. قاعدتا شما دیگه از این جشن سعی می‌کنید یادی نکنید.. مخصوصا زمانی که پدر شما گفته باشه با این خانم ازدواج نکن! و مقام معظم رهبری فرمودند:بنده به این مذاکرات خوشبین نیستم، منظور از خوشبین نیستم یعنی پدر فرزند خود را عاقل می‌داند و به پسر خود گفته سمت این کار نرو... و طبیعتا وقتی پسر این کار انجام میده و خانم هم طلاق می‌گیره... دیگه سعی می‌کنند یادی از آن جشن نکنند و بگویند بله اتفاق خاصی نیافتاده است!

*جواد کاظم زاده زیارت

نظر شما