شناسهٔ خبر: 34185394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پاسخ جمهوری اسلامی ایران در مقابل فشنگ دشمنان موشک است

ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی بااشاره به دیدار ائمه جمعه کشوربا مقام معظم رهبری، برلزوم مقاومت بیش از پیش دولت و ملت ایران در برابر توطئه‌های اخیر غرب تأکید و اظهار کردند پاسخ نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل فشنگ دشمنان موشک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان‌های این استان ضمن اشاره به دیدار ائمه جمعه کشوربا مقام معظم رهبری در هفته‌ای که گذشت،  برلزوم مقاومت بیش از پیش دولت و ملت ایران در برابر توطئه‌های اخیر غرب تاکید کردند.

خباثت اخیر انگلیس از سوی ایران بی پاسخ نمی‌ماند

امام جمعه داورزن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته داورزن که درمحل مصلای‌ موقت این شهرستان برگزارشد،گفت: جدیدترین خباثت انگلیس برعلیه جمهوری اسلامی ایران توقیف نفتکش ایرانی حامل 2میلیون بشکه نفت در تنگه جبل الطارق است که این خباثت از سوی ایران بی پاسخ نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده افزود: این حرکت ضدانسانی درواقع یک نوع دزدی دریایی است و مسؤولان موضع قاطعی گرفتند که امیدواریم برخورد شایسته وجواب محکمی به این کار زشت انگلیس داده شود.

وی با بیان اینکه این اولین حرکت انگلیس برعلیه جمهوری اسلامی نیست، ابراز کرد: فاجعه قحطی سال‌های 1296 تا 1298 شمسی هم‌زمان با جنگ جهانی اول که 40 درصد جمعیت مردم ایران از گرسنگی مردند در واقع یک هولوکاست واقعی اتفاق افتاد و چند میلیون نفر از گرسنگی جان خود را از دست دادند که این جنایت هم، کار انگلیس خبیث بود.

امام جمعه داورزن گفت: در دوران اخیر در فتنه 78 و 88 هم سفارت انگلیس نقش مهمی ایفا کرد و همیشه در کنار آمریکای جنایتکار بر علیه ایران اسلامی توطئه کرده است.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه به اوصاف متقین پرداخت و یادآور شد: افراد با تقوا درفقر و نیازمندی آراسته‌اند و با آن که فقیرند اظهار بی‌نیازی کرده و ازدیگران درخواست نمی‌کنند.

وی با اشاره به کلام قرآن کریم افزود: آنان از شدت عفت وحیاء احوالشان چنان برمردم مشتبه می‌شود که با آنکه نیازمندند مردم فکر می‌کنند اینان بی‌نیازند یعنی عزت نفس دارند چرا چنین هستند؟چون مؤمن عزت دارد نباید خود را ذلیل کند و باید نفس خود را گرامی بدارد.

نباید اجازه دهیم جریان های انقلابی در کشور تضعیف شود

امام جمعه کاشمر هم در خطبه های نماز عبادی سیاسی این شهرستان با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی که در ایام چهلمین سال برپایی نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن لزوم توصیه به تقوا و تبیین اهمیت و جایگاه نماز جمعه، به تشریح مسایل داخلی و منطقه ای و ضرورت ها و نیاز امروز جامعه پرداختند.

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی با بیان اینکه کلام نائب امام زمان(عج)  همواره مهم و راهبردی است و ضرورت دارد عملی شود برای همه ما حجت است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بر استفاده از استفاده از جوانان مؤمن، با فکر و مورد اعتماد در ستادهای نمازجمعه تأکید و حمایت از جهت گیری ها و جریان های انقلابی را از وظایف ائمه جمعه عنوان کردند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از جریان‌های انقلابی ابراز کرد: نباید اجازه دهیم در شهرستان‌ها جریان‌های انقلابی تضعیف و سبک‌های غربی غلبه کند و در این راه بچه‌های انقلابی، حزب اللهی و دلسوز انقلاب منزوی شوند چرا که اگر این اتفاق بیفتد، خیانت است.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم از نیروهای انقلابی حمایت و پشتیبانی کنیم، بیان کرد: همه مردم و مسؤولان باید به این مهم واقف باشند و حواسشان باشد که این انقلاب هزینه‌های زیادی متحمل شده است، بنابر این برای تکامل و تعالی جامعه نیاز به حمایت و تقویت جریان های انقلابی و نیروهای دلسوز داریم.

طباطبائی با بیان اینکه توطئه وازدگی نسل جوان و نادیده گرفتن انسان های فداکار از جمله توطئه‌های دشمنان برای تضعیف نظام و ناامید کردن نسبت به ارزش‌هاست، ادامه داد: کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت کردن است و در این مسیر نیز با حرکت انقلابی به اوج تکامل، پیشرفت و ماندگاری می‌رسد.

طباطبایی با تأکید بر اینکه مردم باید در انتخاب ملاک‌های انتخاباتی که انجام می‌دهند باید به این کلید واژه‌ها و شاخص‌های مهم توجه داشته باشند، ابراز کرد: باید تفکر انقلابی در جامعه نهادینه و گسترش یابد و فردی هم که از سوی مردم انتخاب می شود باید انقلابی باشد.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه امیدآفرینی باید در کار، عمل و سخنرانی مسؤولان برای مردم ملموس باشد، افزود: همه مسؤولانی که در این نظام و کشور خدمت می‌کنند باید روحیه استکبار ستیزی و تقوای نفس داشته باشند، بنابراین حق مردم است که در تعیین سرنوشت خود، افرادی انقلابی و شایسته انتخاب کنند.

شورای نگهبان مسئول قوانین اسلامی با آیین وشرع مقدس اسلام است

امام جمعه موقت تایباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، در محل مسجد جامع امام صادق(ع) با تبریک 26 تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مسئول تطبیق قوانین اسلامی با آیین وشرع مقدس اسلام و بنابراین دارای جایگاه مهم وحساسی است و هر قانونی که با موازین شرع مشکل داشته باشد در شورای نگهبان جلوی آن گرفته می شود.

حجت الاسلام حسین آماده با بیان اینکه 22‌تیرماه سالروز قطعنامه 598 بود، عنوان کرد: ایران اسلامی شروع کننده جنگ نبود و مستکبرین و نوکرشان صدام و ایادی آن را مأمور تحمیل جنگ برایران کرد و رزمندگان اسلام با پشتیبانی مردم شریف ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی ودشمنان ایستاد و پیروز شدند.

وی با اشاره به بد عهدی‌های کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات برجام، عنوان کرد: هم اکنون تمام جبهه کفر به سرکردگی آمریکای جهانخوار در مقابل انقلاب اسلامی صف کشیده است چون ایران اسلامی نمی‌خواهد زیر سلطه آمریکا واستکبار جهانی برود. آمریکای جهانخوار ایران پیشرفته را در زمینه های علمی، فرهنگی، صنعتی وهسته ای را نمی‌خواهد وبرای همین هرروز دست به توطئه ای جدید می زند.

امام جمعه موقت تایباد با اشاره به سخنانان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج ابراهیمی ادامه داد: حج علاوه بر جنبه عبادی دارای جنبه سیاسی هم هست و تامین امنیت حجاج خانه خدا از وظایف مهم متصدیان حج ابراهیمی است و باید رفتار خوبی را با حجاج عزیز داشته باشند وامنیت زائران را تامین کنند.

 آماده، یکی از رموز مهم ایستادگی ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی را مقاومت برشمرد وگفت: ایجاد وحدت دربین امت اسلامی وبرائت از مستکبران، ظالمان ودشمنان جهان اسلام از مهمترین کارهایی است که حجاج بیت الله الحرام در ایام حج انجام می‌دهند واین کار سیاسی نیست بلکه یک کار عبادی است و باید مسلمانان جهان در ایام حج از استکبار جهانی، امریکا واسرائیل برائت بجویند و به داد مظلومین دنیا ویویژه مسلمانان برسند.

امام‌جمعه موقت تایباد با بیان نقش تولی وتبری در دین مبین اسلام، افزود: رکن اصلی دین درکنار امربه معروف ونهی از منکر تولی وتبری است و مسلمانان از دشمنان اسلام تبری می جویند.

ناامید کردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوان از کشور 

امام جمعه کلات در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کلات گفت: حضرت آقا فرمودند که یکی از مصادیق تقوا اجتناب از ناامیدی کردن نوجوانان است. نباید طوری حرف بزنیم در مدارس یا دانشگاه ها که جوان از اینده ناامید شود، ناامید کردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوان از کشور و جامعه اسلامی و این خود یک منکر است.

حجت السلام محمد صاحبی افزود: مشکل برجام بین ایران و اروپا مشکل تکبر اروپایی‌هاست، این تکبر و خود بزرگ بینی اروپایی‌ها باعث می‌شود که حقایق را درک نکنند، انها یازده تعهد دارند در برجام و حتی به یکی از انها عمل نکردند درحالی که ایران به تمام تعهدات خود در برجام و حتی بالاتر عمل کرد و حالا که به علت بدعهدی آنها تعهداتمان را کاهش دادیم اروپایی‌ها با پررویی می‌گویند چرا این کار را می‌کنید؟

وی افزود: دل بریدن از بیگانگان باعث شده یک جوشش در درون اتفاق بیافتد و نگاه های مسؤولان به سمت جوانان برود، یکی از مشکلات ها در نظام جمهوری اسلامی خام فروشی در کشور ماست که متأسفانه رایج شده و ضربه زیادی به اقتصاد در کشور می‌زند درحالی که علم و فن آوری آن را داریم واقعا باید ببینیم چقدر ضرر کردیم اگر نفت بشکه ۶۰دلار است اگر تبدیل به محصول شود ضریب ده می‌خورد و ۶۰۰ دلار می‌شد باید مسؤولان تدابیری بیاندیشند و این روند کم کم اصلاح شود.

صاحبی گفت: این سیر نزول ارز و طلا ادامه دارد ولی متاسفانه این سیر نزولی برقیمت کالاها اثر نداشته در حالی که زمان که ارز قیمت سعودی داشت قیمت‌ها بالا می‌رفت که باید مسؤولان فکری کنند و قیمت‌ کالاهای اساسی پایین بیاید تا قشر متوسط و ضعیف جامعه درفشار نباشند .

امام جمعه کلات با بیان اینکه جواب نظام جمهوری اسلامی در مقابل فشنگ دشمنان موشک است، خاطرنشان کرد: در اقدام متقابل سپاه در واکنش به حمله تروریستی که سه نفر از پاسداران ما به شهادت رسیدند، سه روز بعد از این حمله همچنان که رهبر عزیزمان فرمودند یکی بزنید ده تا خواهید خورد حمله به مقر تروریستها با موشک‌های نقطه زن و بمب‌های هوشمند و پهبادها ‌بود و این یعنی اینکه دشمنان بدانند اگر در ایران آتشی روشن کنند، تمام مقر این تروریست‌ها به جهنم تبدیل خواهد شد.

تهدیدهای استکبار جهانی به سر کردگی آمریکا بی اثر شده است

امام جمعه موقت گناباد هم در خطبه‌های امروز نماز جمعه گناباد گفت: آرامش نسبی بعد از جنگ اقتصادی دشمن در کشور ایجاد شده است و این نشان می دهد که استکبار جهانی در این جنگ شکست خورده است.

حجت الاسلام رضا مدنی با اشاره به مناسبت‌های هفته اضافه کرد: هفته بهزیستی را گرامی می‌داریم، در سال گذشته حامیان خانواده بزرگ بهزیستی کمک قابل ملاحظه ای به خانواده های تحت پوشش شهرستان کمک کردند، یعنی بیش از کمک دولت و این به معنی این است که مردم به عملکرد بهزیستی اعتماد کردند.

وی اضافه کرد : این روز ها یاد آور اقامه اولین نماز جمعه توسط آیت الله طالقانی است و نماز جمعه وارد چهل سالگی می شود. بدون تردید نمازهای جمعه نقش مهمی در بصیرت و روحیه انقلابی‌گری ملت ایران دارد، به لطف خدا نماز جمعه شهرستان گناباد به تناسب جمعیت یکی از باشکوه‌ترین نمازهای جمعه است که این به برکت مردم مومن و ولایت مدار و امام جمعه است.

امام جمعه موقت گناباد با اشاره به استقرار یگان پهپادی ارتش جمهوری اسلامی در گناباد گفت:در روز چهارشنبه هفته گذشته شاهد استقرار یگان پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان گناباد بودیم، این اقدام ارزشمند هر گونه تهدیدی را شناسایی، رهگیری و خنثی می‌کند. این پرنده‌های بدون سرنشین دارای قدرت فوق العاده شناسایی هستند، از پیگیری کلیه مسؤولان  در این زمینه تقدیر می کنیم.

مدنی، گرانی مسکن را از مشکلات امروز جامعه دانست و گفت: مساله مسکن یکی از مشکلات روز است. موضوع مسکن از وجوهات شرعی مستثنا شده و خدا اراده کرده مسلمانان بدون دغدغه به راحتی به مسکن دست یابند اما امروزه مسکن از دسترس خارج شده و قیمت آن نجومی شده است، وقتی قیمت مسکن افزایش یابد، خانواده‌ها دچار مشکل و باعث نا امیدی و ازدواج ها را به تاخیر می اندازد و همچنین شکاف طبقاتی زیاد می شود.

امام جمعه موقت گناباد در خصوص جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران گفت: جنگ اقتصادی همه جانبه دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به نفع جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در حال فروکش و تهدید های استکبار جهانی در راس آن آمریکا بی اثر شده است، انواع تهدیدها و تحریم‌ها را اعمال کردند و از سوی دیگر شاهد این هستیم که در نظام ما آرامش نسبی در بازار ارز حاکم شده اینها نشانه های خوبی است که نشان می دهد جنگ اقتصادی به نفع ملت ایران در حال اتمام است.

وی با بیان اینکه مقابله بین جریان حق و جریان باطل تمام شدنی نیست، ادامه داد: آنچه که ملت بزرگ ایران می تواند به آن افتخار کند این است که این ملت کاری کرده که قدرت از جریان باطل به جریان حق برسد. همه ما باید در برابر توطئه ها هوشیار باشیم اولین توطئه‌ای که دشمن امروز به‌سوی آن حرکت کرده و رژیم فرانسه از آن رونمایی کرد و فرستاده‌ای هم به ایران اعزام کرد پیشنهاد آتش بس است، یعنی اینکه ملت ایران اقدامات خود را متوقف کند، اینها ملت ایران را نشناخته اند ملت ایران و رهبری آن آتش بس را در جنگ نظامی وقتی پذیرفت که متجاوزان به همان جایی که تجاوز را شروع کردند برگشتند.

مدنی گفت: پیشنهاد آتش بس در جنگ اقتصادی وقتی است که آمریکا و متحدانش به همان وضع اول که جنگ اقتصادی شروع کردند برگردندو تمامی تحریم‌ها را بردارند و آن وقت است که مسوولان ما تصمیم می‌گیرند.

وی با بیان اینکه توطئه دوم که انگلیس خبیث از آن رونمایی کرده، تهدید است، افزود: انگلیس نفتکش ما را در یک دزدی دریایی توقیف کرد، در این خصوص آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند راهگشاست و ایران اسلامی جواب این اقدامات را خواهد داد . آنها منتظر اقدامات تروریستی در داخل ایران و شکستن وحدت ملت ایران هستند امامردم ایران به خوبی با این نقشه مقابله خواهد کرد.

مسؤولان بیشتر در میان مردم حاضر باشند

امام جمعه موقت بردسکن در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری اظهار کرد: امروز ناامید کردن مردم و به ویژه جوانان یک منکر است، ناامیدی موجب افسردگی است و روحیه خمودگی را به وجود می‌آورد.

حجت الاسلام محرم مصوری امیدآفرینی را امری ضروری دانست و گفت: امیدآفرینی در جامعه موجب استحکام و اعتقاد به نظام اسلامی می شود و این مهم خلاقیت را به وجود می‌آورد.

وی به نگاه دشمن به جوانان اشاره و اظهار کرد: افزایش امید، دشمن را ناامید می‌کند و نمی‌توانند در جنگ نرم یکه تازی کنند.

مصوری با اشاره به حمایت رهبری از جریان‌های انقلابی گفت: جریان انقلاب این نیست که یک خط و یا یک جریان مدنظر باشد، بلکه هر کس دلش برای نظام می‌تپد و تلاش در این جهت دارد یک انقلابی است.

مصوری گفت: ایران اسلامی به مسوول انقلابی و نماینده انقلابی نیاز دارد و فرد غیر انقلابی دارای خمودگی و رشد و ترقی در او دیده نمی‌شود.

امام جمعه بردسکن لازمه انتخاب افراد انقلابی را برای سمت‌های مختلف ضروری دانست و اظهار کرد: امروز ایران اسلامی به یار انقلابی نیاز دارد و بدون نیروی انقلابی نمی توانیم به موفقیت برسیم.

مصوری در ادامه خطبه های نماز جمعه این هفته بردسکن با بیان اینکه مسؤول انقلابی به دور از گرفتن حقوق نجومی و طی زمان اداری است، گفت: نیروی انقلابی خود را خادم نظام و انقلاب می داند و زمان برای او معنی ندارد و او تلاش می‌کند که رشد و ترقی را در مجموعه خود و جامعه هدف و در کل در نظام دیده شود.

وی به عدم تعهدات برجام توسط آمریکا اشاره نمود و گفت: در بحث برجام علیرغم اینکه ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد ولی اروپاییان با دوری از عمل به تعهدات خود نشان دادند وبی اعتمادی ملت ایران را به خودشان بیشتر نمودند.

امام جمعه بردسکن فضای مجازی در کشور را هم یک فرصت دانست و هم تهدید و گفت: با استفاده صحیح می توان مسیر موفقیت را طی کرد، ولی دشمنان ایران با ورود به این رسانه سعی دارند با القای ناامیدی و یکسری انحرافات جوانان ما را درگیر جنگ نرم کنند که باید ملت ایران به هوش و مواظب باشد.

انتهای پیام/ 70068

نظر شما