شناسهٔ خبر: 34185252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه بندرماهشهر:

حریم و محدوده بندرماهشهر و بندرامام باید طبق قانون و با عدالت تقسیم شود

امام جمعه بندرماهشهر گفت: حریم و محدوده بندرماهشهر و بندرامام خمینی (ره) موضوع حساسی بوده و قانون باید در کنار عدالت اجرا شود و حرف دل مردم بندرماهشهر این است که حق مردم آنان ضایع نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی»، امروز (جمعه ۲۸ تیر) در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته بندرماهشهر، در تشریح بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما اتفاق بسیار عظیمی در جهان بوده و شعارهای انقلاب همواره فکری و زنده بوده است؛ معمولا شعارهای دولت‌ها دارای مدت خاصی بوده و بعد از آن کهنه می‌شوند.

 

وی افزود: شعارهای انقلاب اسلامی در زمینه عدالت، آزادی و اخلاق و ... بوده که از معارف و اعتقادات ما جوشیده است و مردم ما هیچ وقت از این آرمان‌ها زده نمی‌شوند؛ البته هر جا زدگی پیش آمد دلیل آن عملکرد ضعیف مسئولین بوده که به صورت جهادی و انقلابی خدمت نمی‌کنند و این کار باعث زدگی برخی مردم از انقلابی می شود که با هزینه‌های بسیار به دست آمده که نباید مسئولان با عملکرد خود آن را پیمال کنند.

 

امام جمعه بندرماهشهر، با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروهای سپاه در روزهای اخیر بیان کرد: در هفته‌های گذشته بک نفتکش ایرانی در جبل الطارق توسط دزدهای دریایی انکلیسی متوقف شده است این اقدام انگلیسی‌های در جواب به ساقط کردن پهپاد آمریکایی بوده که البته مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه گفتند که این اقدام انگلیسی‌ها بی‌پاسخ نخواهند ماند.

 

وی اضافه کرد: کشتی توقیف شده توسط نیروهای انقلابی سپاه با پرچم انگلیس در حال قاچاق سوخت از ایران بوده که با اقدامی به وقع متوقف شده و این در پاسخ به توقیف کشتی نفتکش ایرانی در جبل الطارق است.

 

حجت الاسلام غبیشاوی، در واکنش به حضور برخی معترضین در مصلای نماز جمعه عنوان کرد: مسئولین باید بحث حریم و محدوده بندرماهشهر و بندرامام خمینی (ره) را با دقت دنبال کنند؛ مردم بندرامام برادران ما بوده و همه ما در یک منطقه زندگی می‌کنیم و اگر بخواهند شهرستان شوند هیچ کس با آنها مخالف نیست.

 

وی ادامه داد: اما حریم و محدوده بندرماهشهر موضوع حساسی بوده و قانون باید در کنار عدالت اجرا شود و حرف دل معترضین این است که حق مردم بندرماهشهر ضایع نشود؛ بندرماهشهر با وجود چندین شهرک و منطقه وسیع باید حق و حقوق آن احقاق شده و عدالت برای آن اجرا شود.

 

امام جمعه بندرماهشهر، تصریح کرد: بندرماهشهر هم‌اکنون نیاز به آرامش داشته و البته شهرستان شدن بندرامام و تقسیم حریم و محدوده محرمانه، کار یک نفر نبوده و صدای اعتراض مردم به بندرماهشهر به مسئولان استان خوزستان و پایتخت رسیده و تا وقتی شورای تامین شهرستان و استان که مسئولین دلسوز کشور هستند مضوبه شهرستان شدن را امضا نکنند هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نخواهد داد.

 

وی ابراز کرد: تجربه تلخ کازرون که مقصران آن مردم و مسئولین بوده نباید در بندرماهشهر رخ دهد و با وجود تداوم اعتراضات هیچ تضمینی نبوده که اتفاق بدی در شهر رخ ندهد؛ صدای اعتراضات به جایی که باید برسد رسیده و برای پایان تنش‌ها و عدم سوءاستفاده عناصر ضدانقلاب این اعتراضات باید پایان یابد.

 

حجت الاسلام غبیشاوی، در پایان خاطرنشان کرد: ما خواهان پیشرفت همه قسمت‌های شهرستان بندرماهشهر هستیم اما این پیشرفت‌ها باید در سایه قانون و عدالت انجام شود.

 

نظر شما