شناسهٔ خبر: 34185147 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سومین رویداد توان تک در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد

تلاش کنیم مرزها را از بین ببریم

تهران -ایرنا - سومین رویداد توان تک با موضوع دسترسی پذیری افراد دارای معلولیت به کسب و کارهای فناوری در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد. افرادی که با پشت سر گذاشتن مرزها می‌توانند به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

نشست خبری سومین رویداد توان تک با حضور منصوره پناهی مدیرعامل رعد، شاهین طبری مؤسس شرکت چهارگون و مدیر روابط عمومی این مجتمع برگزار شد.
رضا سخن سنج، مدیر روابط عمومی مجتمع رعد گفت: یکی از تفاوت‌های این رویداد نسبت به رویداد دو سال قبل این است که علاوه بر مؤسسه رعد ۲۵ انجمن فعال در حوزه مختلف معلولان نیز ما را همراهی کرده‌اند. با این توضیح منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد افزود: سه سال پیش در چنین فضایی بعد از تابستان شاهین طبری که از همیاران رعد هستند به مجتمع آمدند و گفتند الکامپ برگزار شد اما جای معلول‌ها خالی بود. من یک ایده‌ای دارم که بتوانم برای توان یابان کاری کنیم. اولین ایده توان تک را پاییز همان سال استارت زدیم.
سال قبل در نمایشگاه بین المللی با کمک مدیران و مسئولان یک فضای باز جدا از فضای نمایشگاه به ما اختصاص دادند تا بتوانیم فعالیت کنیم.
او ادامه داد: خوشبختانه امسال در دل الکامپ در یک فضای ۲۰۰ متری این امکان را در اختیار ما مشارکت توان یابان در این نمایشگاه تفاوتی با بقیه نداشته باشد.
به همین واسطه استارتاپ هایی را با کمک متخصصاین و کارشناسان تشخیص دادیم که چه کسانی علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستند تا فرصت را در اختیارشان قرار بدهیم.
وی افزود: کسب و کارهایی در حال حاضر به وجود آمده که در زندگی توانیاب ها مؤثر بوده و زندگی را برای آنها راحت تر کرده است.
ما امسال از ۲۵ مجموعه را دعوت کردیم تا نیازهایی که بین توانمندها وجود دارد نشان داده شود تا کسب و کارها بتوانند با آن آشنا شوند و برای حل کردن مشکلات شأن راه حلی در نظر بگیرند تا دسترس پذیری شأن بیشتر شود. نقش تکنولوژی در توانمندسازی افراد دارای معلولیت هدف ما برای شرکت در این نمایشگاه بوده است.
شاهین طبری در ادامه گفت: ۸ میلیارد نفر در دنیا زندگی می‌کنند که یک میلیارد نفر از انها معلولیت دارند. این افراد مشکلات زیادی دارند اما در کنار این مشکلات توانمندی‌های زیادی هم دارند و توان تک قرار است درباره تکنولوژی‌ای صحبت کند که می‌تواند زندگی را برای توان یابان آسان کند. اینها فرصتی است که توان یابان ایجاد می‌کنند. مثلاً عدم ممنوعیتی که برای ورود به طرح دارند می‌تواند شرایط حضور آنها در حمل و نقل را رقم بزند. توان یابان می‌توانند این فرصت را برای کسب وکارها ایجاد کنند تا از شرایط ویژه شأن برای حل کردن مشکل استفاده کنند.
وی در ادامه افزود: توانیاب هایی که موفق هستند سعی کردند زندگی را برای خودشان راحت تر کنند تا وقتی اسم توانیاب به میان می آیند صرفاً یک عده‌ای نگویند آخی! بدانند افراد زیادی مانند وحید رجبلو وجود دارند که می‌توانند به شکل کاملاً موفق عمل کنند.
در این رویداد کسانی که برای توانیاب ها کسب و کار ایجاد و توانیاب هایی که استارتاپی را طراحی کرده‌اند حضور دارند و در کنار ایناها پاویونی از ان جی اوهای مختلف حضور دارند که با مردم درباره معلولیت صحبت می‌کنند.
طبری خاطر نشان کرد، توانیاب ها گاهاً حتی حقی برای خودشان قائل نیستند چون قبل از آن دیگران این حق را از آنها گرفته‌اند. مثلاً صدا و سیما که یکی از شروط استخدامش این است که فرد توانیاب نباشد.این باعث شده حتی وقتی با توانیاب ها صحبت می‌کنیم هم باورشان نمی‌شود که می‌توانند استارتاپ ایجاد کنند.
موسس شرکت چهارگون گفت: سعی داریم این نگاه را عوض کنیم و برنامه ویژه مان توسعه آینده استارتاپ هاست. ای نکه بتوانیم مرزها را برداریم و آنها به شکل بین المللی نیز کار کنند.
وی در پایان گفت: مجتمع رعد یک جایزه مسئولیت اجتماعی دارد که به سازمان‌های مختلف اهدا می‌کند و فردا سومین جایزه به سازمان مربوطه تعلق خواهد گرفت. علاوه بر اینها از خانواده یک توانیاب تقدیر می‌کنیم که شرایط موفقیت فرد معلول شأن را مهیا کرده‌اند. در کنار اینها از استارتاپ های برتر نیز تقدیر به عمل می‌آوریم.

نظر شما