شناسهٔ خبر: 34185088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطیب جمعه کرمان خواستار شد :

دولت برای مهار گرانی در بازار مسکن ، چاره ای موثر بیندیشد

خبرگزاری صداوسیما

خطیب جمعه کرمان از مسئولان اجرایی خواست ضمن نظارت جدی بر بازار مسکن ، مانع از افزایش بی رویه اجاره مسکن شوند و از احتکار مسکن جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای حجت الاسلام عسکری در خطبه های امروز نمازجمعه در مصلای امام علی شهر کرمان گفت: فشارهای دولت برای مهار گرانی در بازار مسکن ، چاره ای موثر بیندیشداقتصادی به خصوص افزایش قیمت مسکن و اجاره مسکن در هفته های اخیر ، نگران کننده شده است.
وی گفت: براساس آمار درحالی که شمار بسیاری از مردم مستاجر هستند بیش از 5 میلیون خانه بدون استفاده در کشور وجود دارد ، یعنی به نوعی احتکار مسکن شکل گرفته که مدیران باید برای مهار و کنترل قیمت ها تدبیر موثر بیندیشند و نظارت بر بازار مسکن را تشدید کنند.

آقای عسگری ، تحویل هرچه سریعتر مسکن مهر و عرضه زمین برای انبوه سازی و ساخت مسکن را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت باید در مسئله مسکن تدبیر و چاره ای بیندیشد.
خطیب جمعه کرمان درادامه به مسائل روز منطقه و جهان اشاره کرد و با اشاره به توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی در آب های بین المللی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سیلی سختی به انگلیسی های خبیث خواهند زد.

حجت الاسلام عسکری  اقدام انگلیسی ها را دزدی دریایی توصیف کرد و افزود: انگلیسی ها برای جبران آبرو ریزی دولت برای مهار گرانی در بازار مسکن ، چاره ای موثر بیندیشدهای اربابشان امریکا که از ایران ضربه سنگینی خورده است دست به چنین اقداماتی می زنند. امام جمعه موقت کرمان عمل نکردن اروپاییان به 11 تعهد برجامی خود را هم تقبیح کرد و گفت: دلیلی وجود ندارد وقتی دیگر اعضای برجام به تعهدات خود عمل نمی کنند ایران پایبند تعهدات خود در برجام باشد.

وی در بخشی دیگر از خطبه ها به ایستادگی و مقاومت مردم یمن در مقابل عربستان و حامیانش اشاره کرد و گفت: نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل اعلام کرد که وقت خاتمه دادن به جنگ یمن فرارسیده است و این ثمره ایستادگی و مقاومت مردم یمن در مقابل زور گویی و ظلم است.

حجت الاسلام عسکری سالروز تاسیس شورای نگهبان را هم گرامی داشت و گفت : شورای نگهبان با نظارت استصوابی خود مانع نفوذ افراد نااهل ونامحرم به ارکان نظام می شود.
دولت برای مهار گرانی در بازار مسکن ، چاره ای موثر بیندیشد

 

نظر شما