شناسهٔ خبر: 34184750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برخی مسؤولان به برجام اعتیاد دارند

امام جمعه موقت پیشوا گفت: برخی مسؤولان نسبت به برجام اعتیاد دارند و می‌گویند اگر به عقب برگردیم باز هم امضا می‌کنیم، برجام مگر همین نبود که تحریم‌ها را لغو و مشکلات را کاهش دهد، پس چه شد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، حجت‌الاسلام والمسلمین قدمی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار کرد: طبق سخنان مقام معظم رهبری نماز جمعه اجتماع مؤمنان و تأمین‌کننده نیاز جامعه به اذکار الهی است.

وی افزود: نمازجمعه توانایی عالی‌ترین و دشوارترین گفتمان باور عمومی را به وجود می‌آورد، این آرمان باید گفته و تکرار و پیگیری شود و زمانی که مشکلات مردم در نمازجمعه گفته می‌شود، مسؤولان مجبورند که پیگیری کنند.

امام جمعه موقت پیشوا در خصوص ارتباط ائمه جمعه با مردم نیز بیان کرد: طبق ویژگی‌هایی که رهبری فرمودند امام جمعه باید مردمی باشد، برای جوانان وقت مخصوص بگذارد، باید پیگیر مشکلات مردم باشد، از حضور صاحبان قدرت و ثروت اجتناب و از فرزندان و نزدیکان خود مراقبت کند.

قدمی در خصوص فضیلت توافق هسته‌ای عنوان کرد: غربی‌ها و اروپایی‌ها روحیه تکبر دارند؛ مقابل کشورهای ضعیف توانستند پیروزی‌ها و موفقیت‌هایی به دست آورند، اما مقابل کشورهایی که نمی‌ترسند و مقاومت می‌کنند، شکست خوردند.

وی ادامه داد: این مقاومت را از دین و رسول خداوند (ص) یاد گرفتیم؛ همانطور که در جنگ احد مسلمانان شکست خوردند، ابوسفیان شعار می‌داد که بت‌های ما زنده است؛ مقابل پیامبر (ص) نیز به اصحاب فرمودند شما نیز شعار دهید که خدایی جز خدای یگانه نیست و خدا سرپرست ما است، این گونه اصحاب پیامبر مقاومت کردند، فرهنگ مقاومت فرهنگ دین ما و نتیجه 40 سال سختی کشیدن و صبوری ملت ایران است.

امام جمعه موقت پیشوا در مورد عمل نکردن به تعهد اروپایی‌ها نیز بیان کرد: اروپایی‌ها ۱۱ تعهد با ما داشتند که هیچکدام را عمل نکردند، دولت مردان ما اعلام کردند که اگر برجام امضا شود، تمام تحریم‌های ایران شکسته خواهد شد؛ امروزه می‌گویند ما از لحاظ اخلاقی پیروز شدیم مگر ما به دنبال کاپ اخلاق آن هم از اروپایی‌ها بودیم؟

قدمی ادامه داد: برخی مسؤولان نسبت به برجام اعتیاد دارند، می‌گویند اگر به عقب برگردیم باز هم امضا می‌کنیم، برجام مگر همین نبود که تحریم‌ها را لغو و مشکلات را کاهش دهد، پس چه شد؛ وقتی نتیجه نگرفتید، چرا باز هم به برجام وابسته‌اید؟

وی اضافه کرد: اعلام کرده بودند که با برجام هیچ مشکل دیگری نخواهیم داشت من نیز به آن‌ها می‌گویم که برجام آب شهر پیشوا را حل نکرد، مشکلات کشور را می‌خواهد حل کند؟

امام جمعه موقت پیشوا در پایان خاطرنشان کرد: هر وقت مقاومت کردیم، پیروز شدیم و هر زمانی کوتاه آمدیم، دشمن حمله کرد؛ حدیث وجود دارد که هر کسی مقاومت کند، خداوند او را پیروز می‌گرداند.

قدمی خاطرنشان کرد: مردم ما صبور و مقاوم هستند، اما کمر این مردم زیر بار گرانی شکسته شده است؛ در آمار ۴۳ درصد ساکنان تهران مستأجر هستند، طرح پویش صاحب خانه خوب پویش خیلی خوبی است که در صداوسیما نیاز به تلنگر دارد و کسانی که توان دارند کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما