شناسهٔ خبر: 34184737 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نمایشگاه «صحابه پیامبر اکرم(ص)» در جوار مسجد الحرام + عکس

نمایشگاه «صحابه پیامبر اکرم(ص)» با هداف ارایه اطلاعات به حجاج درباره زندگی صحابه پیامبر(ص) در مکه مکرمه راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الریاض،  نمایشگاه «صحابه پیامبر اکرم(ص)» با نظارت هیئت توسعه منطقه مکه مکرمه به همت شرکت شرمایه گذاری «سمایا» و با مشارکت شرکت توسعه جبل عمر در جوار مسجد الحرام راه اندازی شد.

در این نمایشگاه از فنآوری های مختلف برای ارایه و تشریح سیره و زندگی صحابه پیامبر(ص) استفاده شده است. مساحت این نمایشگاه در جبل عمر یکهزار و 600 متر مربع و متشمل بر 10 سالن است.

این نمایشگاه به طور موضوعی و با رعایت جنبه های تاریخی تقسیم بندی شده است. در هر کدام از این سالن ها، سیره و زندگی تعدادی از صحابه پیامبر(ص) با موضوع مشخص عنوان می شود.

این نمایشگاه تنها به این مسئله اکتفا نکرده است، بلکه مختصری از زندگی صحابه ای که اسامی شان در این نمایشگاه ذکر شده ، بازگو شده است. بازدیدکنندگان با آگاهی و دانش نسبت به صحابه پیامبر(ص) و علاوه برای جنبه های تاریخی آن دوره از نمایشگاه خارج می شوند.

مطالب این نمایشگاه از طریق نمایشگرهای جذاب و تابلوهای گرافیکی، صفحه های نمایش ارایه می شود. این نمایشگاه تعدادی فیلم تلویزیونی در این زمینه را تولید کرده است. همچنین این نمایشگاه یکی از داستان های تاریخی را با استفاده از فناآوری ویدیویی ماپینگ پخش می کند.

مطالب این نمایشگاه به زبان عربی و انگلیسی ارایه می شود تا بیشتر حجاج و زایران نسبت به آن مطلع شوند، همچنین تعدادی از راهنماها مطالب این نمایشگاه را با زبان های مختلف ارایه می دهند.

 

نظر شما