شناسهٔ خبر: 34184713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جایگاه هفتم کشوری «اجرای طرح کنترل فشارخون» قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جایگاه هفتم اجرای طرح کنترل فشارخون کشور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رتبه هفتم اجرای طرح کنترل فشارخون کشور را کسب کرد.
 
اصغر مکارم در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای موفق طرح ملی کنترل فشارخون در جنوب کرمان اظهار داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همزمان با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ۲۷ اردیبهشت ماه با توجه به افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی که علت عمده آن فشار خون بالا است در راستای افزایش آگاهی مردم از فشار خون بالا و اثرات سوء آن با اجرای مرحله اطلاع رسانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه اجرای مرحله دوم طرح یعنی غربالگری، بیماریابی و مراقبت با پوشش جمعیت شهری و روستایی هفت شهرستان حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تا ۱۵ تیرماه ادامه داشت، تصریح کرد: جمعیت ۳۰ سال به بالا در حوزه تحت پوشش دانشگاه بیش از ۲۹۰ هزار نفر است که ۶۵ ایستگاه ثابت و سیار با ۱۷۱ کاربر بصورت فعال روزانه طرح را اجرا کردند.

مکارم خاطرنشان کرد: در طول اجرای طرح بیش از ۳۰۲ هزار نفر در جنوب کرمان غربالگری و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شد که ۱۰۴.۲۲ درصد از کل جمعیت ۳۰ سال به بالا را شامل میشود و از این تعداد ۲۶۱ هزارو ۸۶۴ نفر غربالگری در سامانه سیب (۸۶.۴۹ درصد) و ۴۰ هزارو ۸۸۵ نفر در ایستگاه‌ها (۱۴ درصد) اندازه گیری فشارخون و آموزش داده شده اند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح ملی کنترل فشارخون بالا بیش از ۲۱ هزار بیمار شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در بین ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور رتبه هفتم اجرای طرح ملی کنترل فشارخون بالا به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در راستای تحقق اهداف اجرای طرح و با توجه به ارسال پیامکی در خصوص میزان فشارخون و تاریخ مراقبت بعدی متناسب با میزان فشارخون هر فرد غربال شده ضروری است که افراد طبق تاریخ مشخص شده به مراکز بهداشتی و درمانی جهت پیگیری مراقبت فشارخون خود مراجعه کنند.

نظر شما