شناسهٔ خبر: 34184694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه موقت اصفهان : آمریکا در اوج ذلت قرار گرفته است

اصفهان- ایرنا - امام جمعه موقت اصفهان گفت: آمریکا که در اوایل انقلاب از طریق لانه جاسوسی، کودتای نوژه و حمله نظامی از طریق طبس قصد از بین بردن جمهوری اسلامی را داشت در سالهای اخیر در اوج ذلت و افول قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های نماز جمعه اصفهان در مصلای این شهر افزود: آمریکا اکنون با مشکلات داخلی مواجه شده است و در مجلس سنا علیه رئیس جمهور این کشور موضع گیری می شود که یکی از برکات نظام اسلامی و استقامت ملت رشید ایران است.

وی با بیان اینکه دشمن بهترین راه مقابله با نظام اسلامی را ترویج آسیب های اجتماعی، فشار اقتصادی و آسیب های فرهنگی و مذهبی می داند، اظهارداشت: دشمن با شعارهای عوام پسند قصد دارد سبک زندگی خود را به ما تحمیل کند تا روحیه انقلابی و اصول نظام اسلامی تضیعف شود.

امام جمعه موقت اصفهان اظهارداشت: آنها (دشمنان) به بهانه آزادی دین از اقلیت های غیرقانونی از جمله بهائیان حمایت می کنند و به بهانه های تساوی جنسیتی، تساوی حقوق زن و مرد و دفاع از حیوانات روابط نامشروع، بی بند و باری و سگ گردانی را در جامعه ما ترویج می دهند.

وی از بین رفتن حجاب و عفاف و ترویج بی بند و باری را یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی دانست و از بانوانی که طی هفته جاری با برگزاری اجتماع های مختلف از حجاب و عفاف حمایت کردند قدردانی کرد.

آیت الله مهدوی به حامیان حجاب و عفاف توصیه کرد که آقایان و بانوانی که در زمینه حجاب و عفاف بی توجهی می کنند را با بیان دلایل عقلی و منطقی به رعایت حجاب ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه همه به زشتی برهنگی اعتراف دارند و با بی حجابی و بدحجابی نور عقل ضعیف می شود گفت: اما در جامعه عده ای هستند که نفس بر عقل آنها حاکم است و عده ای به بهانه تمیزی و آراستگی، زیبایی را با تمیزی اشتباه می گیرند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه حجاب و عفاف فواید فردی، خانوادگی و اجتماعی دارد، افزود: حفظ حیا، عفت و غیرت از فواید فردی و حفظ بنیان خانواده و علاقه مندی زوجین به یکدیگر از فواید خانوادگی حجاب و عفاف است.

وی حفظ آرامش فکری و کاهش خشونت با منشاء شهوانی را از فواید اجتماعی رعایت حجاب در جامعه بیان و اضافه کرد: بانوانی با چادر مشکی در جامعه حرکت می کنند به فکر سلامت فکری جوانان و مردم هستند.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه قبل از اسلام حجاب و پوشش زن و مرد وجود داشته است، افزود: فطرت انسان با پوشش همراه است و قبل از اسلام، ایرانیان برهنگی و بی حجابی را حالت تنزل از انسانیت و از ویژگی های حیوانیت می دانستند بنابراین کسی که به فکر هوای پاک است باید به فکر، فطرت و فکر پاک جامعه باشد.

وی نقش خانواده ها و آموزش و پرورش در حفظ حجاب و عفاف جامعه را مهم دانست و افزود: خانواده ها و آموزش و پرورش از همان دوران کودکی و دبستان باید انگیزه دختران ما برای استفاده از چادر را افزایش دهند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه عده ای در جامعه بحث اجباری بودن حجاب را مطرح می کنند، اظهارداشت: در فرهنگ همه یکسان نیستند و کسانی که این بحث ها را مطرح می کنند باید بدانند که حجاب قبل از اینکه اجباری خارجی باشد، اجباری درونی و عقلی است

آیت الله مهدوی ادامه داد: بهترین عفاف، حیا و غیرت در پوشش ملی ما ایرانیان یعنی چادر وجود دارد و ایرانیان از چند هزار سال قبل از ظهور اسلام، دارای حجاب مناسب بودند و امیدواریم با حفظ حجاب بتوانیم این هویت ایرانی را حفظ کنیم.

وی به دیدار ائمه جمعه کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: معظم له بر تحلیل نیازهای اجتماعی، تقویت همدلی و اتحاد ملی و گفتمان های بصیرت زا و امید دهنده از طریق تریبون های نماز جمعه تاکید کردند.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: ایشان تاکید کردند که موارد اندک اختلافی از طریق هماهنگی با مسئولان اجرایی حل و فصل شود و این اختلاف های اندک از طریق تریبون های نماز جمعه بیان نشود بنابراین وظیفه ائمه جمعه و مسئولان اجرایی برای تحقق فرمایشات رهبری بسیار سنگین است و از تک روی بپرهیزند و مسئولان اجرایی باید ارتباط دائمی با ائمه جمعه داشته باشند تا اگر مسائل را با کمک و نظر یکدیگر حل و فصل کنند.

وی افزود: یکی از مواردی که ناچارم از تریبون نماز جمعه مطرح کنم، عزل و نصب هایی است که قبل از انتخابات انجام می شود و طی روزهای اخیر در استان اصفهان انجام شده است.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه برخی از این افراد که منصوب شدند سابقه آنها از پیش چشم مردم غافل نیست، دقت و هماهنگی برای جابجایی مدیران در استان را خواستار شد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: نکته دیگری که در سخنان مقام معظم رهبری از اهمیت زیادی برخوردار بود در خصوص اروپاییان بود زیرا آنان به هیچیک از ۱۱ بند تعهدات خود در برجام عمل نکردند و اکنون که ایران در فکر کاهش تعهدات خود در برجام است با حالت طلبکارانه از ایران می‌خواهند که یطرفه به تعهدات خود عمل کند.

وی افزود: اگر در صداقت اروپایی‌ها شک داشته باشیم در عجز و ناتوانی آنها شک نداریم بنابراین کسی که عاجز است در گفتارش صادق باشد یا نباشد، نمی‌تواند کاری انجام دهد بنابراین مسئولان کشور باید روند کاهش تعهدات را با همان روحیه انقلابی انجام دهند تا شاهد پیشرفت های بیشتر و استقلال زیادتر باشیم.

آیت الله مهدوی اظهارداشت: با تدابیر حکیمانه رهبر معظم و استقامت ملت، روز به روز عزت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و دنیا بیشتر می شود و آمریکا که زمانی حالت تهاجمی به ما داشت دچار مشکلات داخلی شده و رژیم صهیونیستی که زمانی در منطقه ایجاد رعب و وحشت می‌کرد، اکنون نگران هستی یا نابودی خود است.

/ ‏۶۰۲۶/‏۲۰۹۳

برچسب‌ها:

نظر شما