شناسهٔ خبر: 34184683 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد

جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور جذب شده است.

صاحب‌خبر -
جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشوربه  گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، محمد راستاد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری‌ها و اپراتوری‌های بنادر مهم کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود گفت: سازمان بنادر سعی می‌کند از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی در جهت توسعه بنادر و سواحل کشور استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه تا امروز بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در بنادر کشور صورت گرفته است، گفت: مهمترین برنامه‌های سازمان بنادر توسعه پس کرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی، توسعه‌ای و لجستیکی است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریا‌نوردی افزود: سازمان بنادر اراضی پشتیبانی خود از جمله بندر شهید رجایی، بندر امیر‌آباد، بندر بوشهر و بندر چابهار را برای توسعه فعالیت‌های تولیدی در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: سیاست‌های تعرفه‌ای برای کشتی‌ها و ورود کالا است و سرمایه گذاری‌ها در این بخش توسط اپراتوری‌های بخش خصوصی انجام می‌شود و مدل‌های مالی در این حوزه به گونه‌ای است که سرمایه‌ها به صورت ثابت مانده و برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی داشته باشد.

راستاد درباره توسعه فعالیت‌های گردشگری دریایی تصریح کرد: اسکله‌های شناوری برای فعالیت‌های گردشگری دریایی آماده شده و از سوی در بندر انزلی این اسکله‌ها هم اکنون آماده بهره‌برداری جهت استفاده گردشگران است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریا‌نوردی گفت: بسته گردشگری برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است و با ورود بخش خصوصی به این حوزه فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی تقویت می‌شود.


انتهای پیام/

نظر شما