شناسهٔ خبر: 34184653 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

درخطبه‌های نماز جمعه تبریز مطرح شد؛

حل مشکلات کشور در گرو توجه به توانمندی داخلی/ اقدام انگلیسی ها بی پاسخ نخواهد ماند

حجت الاسلام مطهری گفت: هرزمان کارها به نیروهای انقلابی سپرده شده بهترین نتیجه را گرفتیم و هرگاه نگاهمان به خارج از کشور بوده دچار ضرر شدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری، امام جمعه موقت تبریز در خطبه های نماز جمعه این هفته  بااشاره به لزوم پرهیز از گناه و راهکار مقابله با نفوذ شیطان در انسان اظهار داشت: گناه یعنی اینکه هر عملی که مورد رضایت پروردگار عالم نباشد. 

وی گفت: درقرآن کریم و سنت پیامبر اکرم(ص) تعریف گناه به وضوع مشخص شده است. انسان با این همه ضعف در مقابل خدای احدیت نافرمانی می کند و این بزرگترین گناه محسوب می شود.هوای نفس عامل اصلی به خطا کشیدن انسان است، نفس اماره در مقابل انسان قرار ندارد این شیطان رجیم است که با نفوذ از طریق نفس اماره موجب انحراف انسان از مسیر بندگی و کمال می شود.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد:گناهان انسان انواع مختلفی دارند برخی حق الله و بعضی نیز حق الناس هستند.  اهمیت حق الناس در نزد خداوند بسیار بالاست. زیرا آفریننده بزرگ از حقوق خود می گذرد ولی از پایمان شدن حق سایر انسان ها گذشت نخواهد کرد و باید انسانی که حق الناسی به گردن دارد از مردم رضایت و حلالیت بطلبد.

حجت الاسلام مطهری در خطبه دوم نماز جمعه تبریز با اشاره به تهدیدات آمریکا بیان داشت: به لطف خداوند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط خود قرار دارند و پاسخی کوبنده به هر متجاوزی خواهند داد. آن ها عزت اسلام و مسلمین هستند.

وی ادامه داد:از اول انقلاب، هرزمان کارها به نیروهای انقلابی سپرده شده بهترین نتیجه را گرفتیم و هرگاه نگاهمان به خارج از کشور بوده دچار ضرر شدیم. در حال حاضر توجه به بخش صنعت نیاز اصلی کشور است و باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به تحولات منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آغازگر جنگی نخواهد بود ولی عربستان سعودی بداند اگر آتش فتنه ای در منطقه را روشن کند، حتی یک قطره نفت از خلیج فارس عبور نخواهد کرد.

وی در پایان به خباثت انگلیس در توقیف نفکش ایرانی اشاره کرد و تصریح نمود:  انگلیس در خیال خام خود فکر می کند که با توقیف این کشتی تجاری کار مهمی را انجام داده ولی باید بداند طبق فرمایش رهبر انقلاب، نیروهای مومن انقلابی پاسخی دندان‌شکن به این خباثت روباه پیر خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما