شناسهٔ خبر: 34184633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حرکت نماز جمعه متناسب با نیازهای جامعه اسلامی در گام دوم انقلاب باشد

امام‌جمعه اسفراین با تأکید بر اهمیت فریضه سیاسی و عبادی نماز جمعه گفت: در گام دوم انقلاب نماز جمعه نیز باید متناسب با نیازها و اهداف جامعه اسلامی حرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین که با حضور نمازگزاران در میعادگاه عاشقان الله مسجد اعظم امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوی الهی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با ائمه جمعه سراسر کشور و با تأکید بر اهمیت فریضه سیاسی و عبادی نماز جمعه گفت: همان‌گونه که طی ۴۰ سال گذشته اقامه نماز جمعه در سراسر کشور نقش خوبی ایفا کرده است در گام دوم انقلاب نیز باید متناسب با نیازها و اهداف جامعه اسلامی حرکت کند.

وی بابیان اینکه نماز جمعه یک نهاد فرهنگی است و کارکردهای خوبی در نظام داشته است گفت: قبل از انقلاب در هیچ جای کشورمان بوی از نماز جمعه به مشام نمی‌رسید اما هم‌اکنون در جای‌جای میهن اسلامی این فریضه الهی با شرکت انبوهی از نمازگزاران برگزار می‌شود.

امام‌جمعه اسفراین به فرهنگ ناب ایثار و شهادت و روحیه کارآفرینی هم اشاره و بر بکارگیری ظرفیت مردمی در ایجاد گروه‌های خادم یاری تکریم خانواده‌های شهدا، خادم یاران نماز پرصلابت جمعه و تکریم نخبگان و کارآفرینان تأکید کرد.

محمدیان در پایان وی خواستار ترویج تقوای عمومی در جامعه اسلامی شد و از دادستان و شورای تأمین شهرستان خواست به مسئله برخورد با گروه‌های فضای مجازی که فعالیت بی‌ضابطه دارند جدی‌تر از گذشته ورود کند و منتظر شکایت خصوصی نباشند.

انتهای پیام/

نظر شما