شناسهٔ خبر: 34184418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اهم خطبه‎های نماز جمعه استان یزد:

خلاء فکر و پژوهش در سیستم آموزشی کشور/ فرانسه و انگلیس ماموریت مهار ایران را دارند

بیانیه گام دوم انقلاب،‌خباثت کشورهای اروپایی به ویزه انگلیس و تقوا در فضای مجازی محورترین موضوعات خطبه های نماز جمعه استان یزد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ادمه جمعه استان یزد،‌ در خطبه های نماز جمعه این هفته به موضوعاتی چون بیانیه گام دوم انقلاب،‌خباثت کشورهای اروپایی به ویزه انگلیس و تقوا در فضای مجازی پرداختند.آیت الله محمد رضا ناصری یزدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان یزد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: یکی از مسائلی که در گام دوم انقلاب به آن توجه شده و سه مرحله دارد تمدن سازی، انسان سازی و جامعه پردازی است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه در هر کاری نباید به آن چیز و جایگاهی که داریم اکتفا کنیم تصریح کرد: بلکه ما در تمام زمینه‌ها مثل اقتصاد، سلامت جامعه، مسائل اخلاقی، دینی، فرهنگی و سیاسی نیازمند همتی است که بتوانیم قدم را به پیش برداشته و رو به جلو حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه دشمنان و بخصوص انگلیسی‌ها تفکر را از جامعه ما گرفته‌اند اضافه کرد: در آموزش ما فکر و پژوهش حاکم نیست و از دوران ابتدایی تا دانشگاه سطحی‌نگری موج می‌زند و فقط بخوان، حفظ کن و نمره بگیر حاکم شده و «بدان و بخوان و فکر کن و نوآوری داشته باش» در سیستم‌های آموزشی ما همانند اخلاق و دین حذف شده است.

وی در ادامه به وابستگی کارخانه‌های داخلی به خارج از کشور برای تکمیل تجهیزاتشان اشاره و اضافه کرد: در گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب بیان کردند که شما می‌توانید تکنولوژی‌ها را از غربی‌ها بیاموزید و در کشور خود بکار بگیرید و از وابستگی به غربی‌ها خارج شویم.

ناصری یزدی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب تاکید شده که مسئولان از فکر و نشاط جوانان مستعد کشور استفاده کنند گفت: استعداد و توانایی مردم ایران بدون شک بسیار بیشتر از غربی‌ها است و ما می‌توانیم در بسیاری از مسائل از آنها جلو زده و پیشگام باشیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های روحیه انقلابی، عدم تسلیم در مقابل دشمن است ادامه داد: روحیه انقلابی همان همت بلند و استقامت و صرف نظر نکردن از آرمان‌ها، منصرف نشدن از هدف‌های بزرگ، رسیدن به استقلال کامل و کمال انسانی است.

*** امام جمعه ابرکوه: امنیت، برای حافظان امنیت ایران خط قرمز است

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: مسلماً امام جمعه‌ای که انتقاد دارد هدفش اصلاح امور و عملکرد مسئولین در راستای تقویت نظام و خدمت به ملت است؛ اما باید روح امید را حفظ کند. مسئولیت امام جمعه امیدآفرینی برای مردم است تا همه، تعلق خاطر خود به‌نظام را حفظ کنند و همه ظرفیت‌های فردی و اجتماعی جامعه رشد کند.

حسینی با بیان اینکه جایی که امید است، خلاقیت و نوآوری رشد و دشمنان را در جنگ نرم ناکام می‌کند، افزود: به حسب توصیه مقام معظم رهبری، امام جمعه باید علاوه بر این در بخش ارتقاء تقوای دینی، مالی، اجتماعی، خانوادگی و عملی مردم در زندگی نقش‌آفرین باشد و با آگاهی بخشی به مردم در زمینه معارف اسلامی در رویدادهای مهم سیاسی، اجتماعی و بیان ابعاد جنگ روانی دشمن، روشنگری کند.

وی گفت: رهبر انقلاب ایجاد همبستگی و انسجام هرچه بیشتر در میان صفوف مردم را از دیگر وظایف امام جمعه دانستند تا راهبرد دشمن در ایجاد شکاف و دو دستگی در جامعه خنثی و زمینه همکاری عمومی و کمک به دولتمردان برای حل مشکلات اقشار ضعیف و محروم فراهم آید.

امام جمعه ابرکوه به عملیات اخیر سپاه اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران طی عملیات دقیق، مقر عملیاتی و آموزشی گروهک‌های ضد انقلاب و وابسته به دشمن را در اقلیم کردستان عراق که علیه کشورمان تحرکات ضد امنیتی داشتند، مورد اهداف موشکی، پهبادی و توپخانه‌ای خود قرار داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یادآور شد: سپاه همچنین یک کشتی حامل نفت قاچاق را در دریا متوقف کرد. این عملیات شجاعانه و کوبنده و تدافعی سپاه به دشمن نشان داد که امنیت برای حافظان امنیت ایران خط قرمز است.

وی عنوان کرد: 14 ماه است آمریکا گستاخانه از برجام خارج شده و اروپا هم از ایران می‌خواهد همچنان تمام و کمال به تعهدات خود عمل کند. در برابر این درخواست متکبرانه ایران اسلامی محکم و قوی ایستاده و می‌گوید عمل به تعهدات باید طرفینی باشد.

حسینی اضافه کرد: انگلیس خبیث هم با هدف جبران شکست آمریکا در هدف قرار گرفتن پهپاد گران قیمت آنان، کشتی ایران را توقیف و با این دزدی دریایی در حقیقت خود را به بن‌بست می‌رساند و باید منتظر پاسخ باشند. پاسخی که به فرموده مقام معظم رهبری، درباره آن نمی‌توانند حدس بزنند.

رئیس مجمع بسیج ابرکوه افزود: مأموریت انگلیس از سوی آمریکا سنجش میزان اراده و اقتدار و حمایت ایران از منافع ملی خودش است. ماموریت فرانسه هم که معلوم است، وظیفه دارد با پنبه گوش ایران را ببرد. ایران برای عقب راندن دشمن، قاطعیت انقلابی خود را نشان می دهد. ما دست سپاه را در نشان دادن اراده قاطع ملت می بوسیم که قدرتمندانه به دهان آمریکا و انگلیس تودهنی می‌زنند.

***فعالیت جریانی در دانشگاه‌ها و مدارس جهت نا امید کردن جوانان از انقلاب

امام‌جمعه بخش بهمن در اشاره به بیانات رهبر، افزود: یکی از مصادیق تقوا، تقوای در فضای مجازی است. اگر این فضا که امروز به وفور در اختیار ما قرار دارد مدیریت نشود و تقوا و خداترسی در آن نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. امروز دروغ، تهمت، شایعه و مسائل این چنینی همچنین مسائل اخلاقی در فضای مجازی بیداد می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر انسان تقوا داشته باشد نه هر چیزی را می‌نویسد، نه هر چیزی را می‌بیند، نه هر چیزی را می‌خواند و نه هر چیزی را می‌پذیرد. امروز تصاویر مستهجن و مطالب غیراخلاقی در فضاهای مجازی باعث شده اعضاء خانواده از هم فاصله گرفته، به سمت خیانت و فساد بروند.

***تلاش برخی جریان‌ها برای نا امید کردن جوانان

علیزاده اجتناب از ناامید کردن جوانان را یکی دیگر از مصادیق تقوا برشمرد و اضافه کرد: یکی از برنامه‌های دشمن القاء روحیه یاس و ناامیدی در مردم است. امروز جریاناتی در برخی از دانشگاه‌ها و مدارس و محیط‌های کار به نحوی حرف می‌زنند که مردم ما خصوصاً جوانان که فساد و ذلت و خواری زمان پهلوی را ندیده اند، از آینده نا امید شوند.

 خطیب جمعه بخش بهمن ادامه داد: با شواهد عینی که وجود دارد، متوجه می‌شویم آینده انقلاب و نظام روشن است. امروز کشور ما در جایگاه بلندی قرار دارد. رشد این انقلاب در 40 سال گذشته چشمگیر بوده و این بی‌انصافی است که کسی بگوید کاری نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما