شناسهٔ خبر: 34184417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام‌جمعه ایلام:

پیروی از ولایت و انسجام ملت عامل پیروزی نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام کریمی تبار گفت: نماز جمعه، نمایش وحدت و قدرت مسلمانان در برابر استکبار جهانی و میعادگاه نمازگزاران مؤمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام «الله نور کریمی تبار» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در جمع نمازگزاران ایلامی، اظهار کرد: آثار و برکات برگزاری نماز جمعه برای مردم ملموس است، در جنگ هشت سال دفاع مقدس محل پشتیبانی نیروی انسانی در نمازهای جمعه بود و این امر مهم سبب پیروزی ایران در برابر کشور بعث عراقی شد.

 

وی، با اشاره به همایش ائمه جمعه سراسر کشور در محضر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار وظیفه ائمه جمعه در مواضع و رفتارهای سیاسی و بیان مطالب و نوع گفتار در خطبه‌ها و رفتارهای اجتماعی و تعاملات مردمی را مشخص و راه و چراغ منیری را برای خطبه‌های نماز جمعه تبیین فرمودند و آن راه و چراغ منیر، همان انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.

 

امام‌جمعه ایلام، تصریح کرد: نماز جمعه یکی از معروف‌هایی است که به برکت انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و هم‌اکنون ۹۰۰ نماز جمعه در کشور اقامه می‌شود که این نماز‌های جمعه کانون فرهنگی برای اتصال انسان باخدا است.

 

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌ضرورت نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، گفت: اسلام حجاب را ارزش و قیمت زن مسلمان می‌داند و بالا بودن ارزش زن در جامعه اسلامی، به این است که در معرض دید و آسیب‌ها نباشد.

 

 

امام‌جمعه ایلام، ابراز کرد: حجاب و پوشش زن نیز به‌منزله یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران رادارند و نهادینه کردن فرهنگ حجاب عفاف در جامعه موجب مصون ماندن بانوان از آسیب‌ها و درنهایت سلامت و امنیت جامعه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار، با اشاره به اینکه مردم صاحب اصلی انقلاب و محرم آن هستند، تصریح کرد: مسئولان وظیفه‌دارند ضمن توجه به رسالت مسئولیتی که بر دوش دارند، به قول و وعده خود پایبند باشند و آنچه را وعده می‌دهند را عملیاتی کنند تا اعتماد مردم را از دست ندهند.

 

امام‌جمعه ایلام، با تأکید بر اینکه مسئولان در راستای کاهش میزان بیکاری، افزایش سطح درآمد و بهبود وضعیت معیشت مردم تلاش کنند، یادآور شد: راه غلبه بر این موارد مدیریت جهادی، حضور در میدان و پرهیز از پشت‌میزنشینی و آمدن میان مردم و با مردم بودن است.

 

وی در ادامه بابیان اینکه سرنگونی پهباد آمریکایی در خاک ایران، قدرت نظامی جمهوری اسلامی را بار دیگر به جهانیان نشان داد، گفت: آنچه امروز منطقه و جهان را در شگفت قرار داده و ایران را بر صدر نشانده است، چیزی جز وحدت ملت ایران اسلامی و تبعیت از ولایت‌فقیه نیست.

 

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه اقتدار، عظمت ایران اسلامی و حضور ایران در منطقه به کابوسی بزرگ برای استکبار تبدیل‌شده است، افزود: تبعیت کردن و عمل به‌فرمان ولایت و رهبری و حضور مداوم و مستمر مردم با وحدت کلمه در همه صحنه‌ها، این دو نصرت الهی را برای مردم به ارمغان آورده است.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار، با تأکید بر اتحاد و انسجام ملت در برابر بدخواهی‌های دشمنان و نظام استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: هرزمانی که ملت به رهنمودهای مقام معظم رهبری گوش‌داده‌ و از ولایت‌فقیه در مسائل مختلف پیروی کرده‌اند، مشکلات به‌خوبی سپری‌شده است.

 

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره خون شهدا و برگرفته راه سرخ کربلاست، خاطرنشان کرد: شرط انقلابی بودن و انقلابی ماندن حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و خودباوری و اتکا به درون و دوری و پرهیز از حربه دشمنان و مغلوب نشدن در مقابل ترفند دشمنان انقلاب اسلامی و ادامه راه و مسیر شهدا است.

 

نظر شما