شناسهٔ خبر: 34184402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه بجنورد: امنیت کشور خط قرمز نظام است

بجنورد- ایرنا- امام جمعه موقت بجنورد گفت: دنیا بداند امنیت، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و برای حفظ آن نه از کسی اجازه می‌گیریم و نه با کسی تعارف داریم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با بیان این مطلب افزود: در پی اقدامات ضد انقلاب و دشمنان نظام، سپاه پاسداران برای حفظ امنیت کشور و با توجه به هشدارهایی که از قبل هم داده بود مراکز فعال تروریستی را هدف قرار داد تا همه بدانند در حفظ امنیت مرزهایمان با کسی شوخی نداریم.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز اقامه نماز در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اقبال به نماز جمعه دشمن را ناکام می‌کند و در تقویت تقوای مردم و تبیین حوزه‌های مختلف، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه عمل می‌کند.

امام جمعه موقت بجنورد گفت: نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام و برپایی آن از برکات اسلام است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اقبال به نماز جمعه، دشمن را ناکام و ناراحت می‌کند و سلاح ما و روح دینی مردم است و به همین جهت از مردم می‌خواهیم برای کوری چشم دشمن نماز جمعه را با شکوه برگزار کنند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی، نماز جمعه را پایگاه سیاسی و اجتماعی دین توصیف کرد و افزود: این پایگاه آثار ویژه ای در حوزه‌های فرهنگی و ترویج مسائل دین دارد و خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی اظهار داشت: در حوزه سیاسی نیز دفاع از سیاست‌های نظام اسلامی و نظارت بر عملکرد مسئولان از کارکردهای این نماز است.

خطیب موقت نماز جمعه بجنورد برخی از مشکلاتی را که امروز در جامعه دیده می‌شود ناشی از نداشتن تقوا دانست و افزود: اگر تقوا داشته باشیم درهای برکات خدا گشاده می‌شود اما اگر مردم به آموزه‌های دین و اخلاق، امر به معروف و نهی از منکر توجهی نکنند درهای برکات خدا باز نمی‌شود.

وی به سالروز عملیات مرصاد نیز اشاره کرد و گفت: شهید صیاد شیرازی با این عملیات، برابر اقدامات منافقین همچون فروغ جاویدان ایستادگی کرد و آنان را دررسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

مهدوی پور در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایران اشاره کرد و اگفت: این نفتکش در آب‌های آزاد توقیف شد و دزدی دریایی آشکاری بود که باید منتظر پاسخ کوبنده امت اسلام باشند زیرا در برابر این اقدام منفعل نخواهیم بود و انگلیس این روباه پیر نتیجه اقدام خود را خواهد دید.

وی با اشاره به سکوت ۱۴ ماهه اروپا پس از خروج امریکا از برجام نیز گفت: ملت ایران مانند همیشه با مقاومت و ایستادگی در برابر تحریم‌ها دشمنان را به زانو در خواهد آورد و با اتخاذ راهبردهای مهم به دشمنان خود نشان می‌دهد با چه کسی مواجهند.

وی به سالروز تأسیس شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: این شورای همچون ولایت‌فقیه، قوای سه گانه، نگهبانان قانون اساسی و محور نظام هستند که قرآنی بودن نظام منوط به شورای نگهبان شده و این شورا پاسبان مرزهای دینی و قانون اساسی نظام است.

وی افزود: دشمن بیهوده تلاش می‌کند جایگاه این شورا تضعیف کند و شورای نگهبان هم چنان با صلابت به وضایف خود عمل می‌کند.

ب / ‬ ۶۰۴۲

برچسب‌ها:

نظر شما