شناسهٔ خبر: 34184359 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محورهای سخنان امامان جمعه استان اصفهان

اصفهان - ایرنا- نهاد مقدس شورای نگهبان، امین نظام اسلامی است، مقاومت موجب سربلندی ایران در جهان است، رونق تولید کلید موفقیت تحریم است و نمازجمعه پایگاه معنویت است از جمله محور سخنان امامان جمعه در نمازجمعه این هفته شهرستانهای استان اصفهان است.

صاحب‌خبر -

نایین

امام جمعه نایین گفت: نهاد مقدس شورای نگهبان، امین نظام جمهوری اسلامی و حافظ آرای مردم در عرصه انتخابات است که افراد ناسالم را از افراد سالم پالایش می کند.

حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نایین افزود: اعضای شورای نگهبان با تلاش بی وقفه همچون سدی محکم در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده و خدمات بسیاری را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: نظارت شرعی و قانونی بر قوانین و مقررات، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات و همه پرسی‌ها از وظیفه‌های اصلی نهاد مقدس شورای نگهبان است که در عرصه انتخابات کار پالایش مردم را بر عهده دارند.

خطیب جمعه نایین گفت: انتخابات در نظام مقدس بیانگر دموکراسی و مردم سالاری دینی است که افرادی با تخصص بالا وارد این عرصه شوند زیرا تعهد و تخصص ۲ بال اصلی نمایندگی است و باید افراد سالم وارد عرصه نمایندگی شوند.

حجت الاسلام سجادی ادامه داد: رمز موفقیت شورای نگهبان در اتصال به ولایت فقیه است و احکام و دستورات آن بوسیله ولی امر مسلمانان جهان امضا می‌شود.

سجادی در بخش دیگری گفت: مشکلات کنونی کشور با روحیه و اقدام انقلابی برطرف شده و رابطه و مذاکره با اروپا و آمریکا کمترین تاثیر در رفع آن‌ها دارد.

۷۱۳۶

آران و بیدگل

امام جمعه موقت آران و بیدگل با اشاره به ۲۷ تیرماه، روز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پیروزی سرافرازانه ما در دفاع مقدس گفت: تجربه هشت ساله دفاع مقدس نشان داد که تنها راه پیروزی ما بر استکبار جهانی، مقاومت است.

حجت الاسلام شیخ مهدی یوسفیان در نمازجمه این هفته این شهرستان افزود: دشمنان اسلام، صدام جنایتکار را تحریک به جنگ خانمان سوز علیه ایران کردند و همه دشمنان پشت سر او بودند که در نهایت مقاومت ملت ایران موجب پیروزی ملت ایران و شکست سرسختانه دشمن شد.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و ما ابرقدرت جهان هستیم گفت: حال می‌بینیم که که رهبر فرزانه انقلاب، رئیس جمهور آمریکا را شایسته جواب نمی‌داند که این اوج قدرت ما و خفت دشمنان است.
امام جمعه موقت آران و بیدگل به هفته حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب تنها ویژه بانوان نیست و مردان نیز موظف به رعایت پوشش مناسب هستند.
وی تصریح کرد: حجاب و عفاف سه بعد فطری، اجتماعی و دینی دارد که بعد فطری آن، وجه تمایز انسان و حیوان است که می‌بینیم پوشش در حیوانات معنایی ندارد.
وی افزود: بعد اجتماعی حجاب باعث سلامت جامعه و حفظ کرامت خانواده‌ها می‌شود و بعد دینی حجاب هم یک دستور الزام آور دینی است.
وی در پایان به ۲۵ تیرماه، هفته بهزیستی اشاره کرد و گفت: همه ما موظف هستیم که بخشی از جامعه را که تحت پوشش بهزیستی هستند حمایت کنیم و مسئولان هم با وضع و اجرای قانون به حمایت از این عزیزان بپردازند.

۷۴۷۲ خور و بیابانک

امام جمعه موقت خور و بیابانک گفت: با رونق تولید وابستگی ما به دشمن کاهش پیدا می کند چرا که استفاده از توان داخلی و باور داشتن به ظرفیت های کشور، کلید موفقیت در برابر تحریم های ظالمانه است.

حجت الاسلام حسین عزیز در خطبه های نماز جمعه شهر خور در جوار امامزاده سید داود (ع) افزود: رونق تولید سبب کاهش واردات کالای مصرفی و همچنین کم اثر شدن تحریم دشمنان میشود و می بایست نسبت به رفع موانع تولید اقدامات لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: عملیاتی شدن شعار رونق تولید در سال‌جاری به حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور منجر می‌شود.
امام جمعه موقت خور و بیابانک اظهارداشت: رونق تولید باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد، زیرا کلید رفع تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی توجه به تولید داخل است و رونق تولید سبب کاهش واردات کالای مصرفی و همچنین کم اثر شدن تحریم دشمنان میشود و می بایست نسبت به رفع موانع تولید اقدامات لازم صورت گیرد.
عزیز با اشاره به دلبستگی بسیاری از افراد به دشمنان افزود: متاسفانه تعدادی در داخل فریب خورند و می گویند، بهترین راه مذاکره با آمریکا است، آنها یا حوادث گذشته را فراموش کرده اند و یادشان نیست، یا اینکه خود را به خواب خرگوشی زده اند، اما باید بدانند، راه ملت ایران همان راهی است، که امام (ره) اعلام کرده اند و رهبر معظم انقلاب هم به آن تاکید دارند و ادامه می دهند.
وی اضافه کرد: در برجام هم آمریکا و هم اروپا خیانت کرده اند و باید رفتارهای ظالمانه را با منطق استقامت در مقابل استکبار قاطعانه پاسخ دهیم.
امام جمعه موقت خور و بیابانک تصریح کرد: این مردم شیرینی استقامت را در مقابل زورگویی های رژیم پهلوی، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران چشیده اند و امروز نیز همچون ۴۰ سال گذشته در مقابل تحریم اقتصادی ایستادگی می کنند.
۹۸۶۰

خمینی شهر

امام‌جمعه خمینی‌شهر گفت: شورای نگهبان به‌عنوان یک فیلتر مطمئن برای حفظ اسلامی‌ات نظام حفظ شود.

حجت‌الاسلام عباس رحیمی در خطبه‌های امروز خمینی‌شهر با اشاره فرارسیدن سالروز تشکیل شورای نگهبان افزود: وظیفه اصلی شورای نگهبان حفظ و حراست از اصالت قانون اساسی و انتخابات کشور است تا مصوبات مجلس که مخالف اساسی و دین اسلام نباشد.

وی با تأکید بر اینکه مجلس بدون شورای نگهبان مشروعیت ندارد، اظهارداشت: با توجه به نقص و ضعف قانون ما در بخش ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات با مشکلات جدی روبرو هستیم.

امام‌جمعه خمینی‌شهر ابرازامیدواری کرد در ماه‌های باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات قانون انتخابات اصلاح شود و مجلس به خود یک تکانی بدهد تا هرج مرج در ثبت‌نام انتخابات به اتمام برسد.

رحیمی با اشاره به اینکه فیلتر مشابه با شورای نگهبان در خیلی از کشورها وجود دارد، گفت: شورای نگهبان خارج از سیاسی و جناح‌بازی باتقوای کامل و عدالت وظیفه دارد بر برگزاری انتخابات نظارت کند.

۷۱۴۵

اردستان

امام جمعه اردستان گفت: بازگو کردن قدرت و عظمت نظام اسلامی، ایجاد روحیه امیدبخشی و سفارش به وحدت در خطبه‌های نماز جمعه لازم است.

حجت الاسلام حسن دهشیری با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۴۰ سالگی اقامه نماز جمعه در کشور افزود: جایگاه این آیین سیاسی عبادی بسیار مهم و اثرگذار است و رهبری فرزانه انقلاب نیز بر وظیفه ائمه جمعه، جایگاه نماز و مطالب خطبه‌ها تاکید داشتند.

وی بیان کرد: خطبه‌ها باید کوتاه شده و خسته کننده نباشد، در آن امید بخشی، تقویت وحدت و دلگرمی به مردم، قدرت نظام، ضعف و ذلت دشمن بازگو شود.

امام جمعه اردستان همچنین به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مسوولان عالی نظام اشاره و تاکید کرد: دشمن به قدری ضعیف است که پس از سرنگونی پهباد آمریکایی در خلیج فارس، جرات هیچ تحرکی نداشت.

وی اضافه کرد: آمریکا امروز برای کاهش این فشار اقدام به شایعه پراکنی کرده، مبنی بر اینکه ناو آنها نیز یک پهباد ایرانی را هدف قرار داده که البته از سوی مسوولان سپاه رد شد.

دهشیری ادامه داد: امروز خبر رسیده که نماینده عربستان در سازمان ملل متحد بر پایان جنگ در یمن و مذاکره با ایران اشاره داشته که نشان دهنده شکست سیاست آنها در منطقه است.

وی همچنین سخنان دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر قدرت و اقتدار جبهه مقاومت در صورت حمله به ایران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: همه ما باید با حفظ وحدت از آرمان‌های نظام اسلامی دفاع کنیم و بدانیم در این صورت پیروز خواهیم بود و دنیا هم بداند که ملت ایران هرگز دست از مقاومت برنخواهد داشت.

امام جمعه اردستان همچنین تصریح کرد: همه مسوولان دور از مسائل حاشیه‌ای باید به وظیفه خود سوای فضاهای انتخاباتی عمل کنند، چرا که تنها با اتحاد و همبستگی همه توطئه‌های دشمنان بی‌اثر خواهد شد.

وی در ادامه نیز به مناسبت‌های روز شورای نگهبان و بهزیستی اشاره و از خدمات آنها قدردانی کرد.

دهشیری همچنین سالروز عملیات مرصاد را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: منافقین تلاش کردند برخی شهرهای مرزی و حتی تهران را به تصرف درآورند که با شکست سنگینی روبه‌رو شده و بر اساس وعده الهی، مانند همه جنایت‌ پیشه‌ها فراری شدند.

۷۴۳۱

کاشان

- امام جمعه موقت کاشان نماز جمعه را پایگاه وحدت و همدلی و اجتماع مومنان دانست و گفت: این مکان مقدس پایگاه معنویت، تزریق ذکر الهی و روحیه معنوی به نمازگزاران است.

حجت الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار در خطبه های نماز جمعه کاشان با اشاره به دیدار امامان جمعه سراسر کشور با رهبر فرزانه انقلاب، افزود: نماز جمعه پایگاه بصیرت افزایی و نهادی مقدس و دشمن شکن است که توطئه های دشمن را از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون یکی پس از دیگری افشا کرده است.

وی یادآور شد: این شبکه بسیار وسیع، مردم را در مسیر انقلاب اسلامی به حرکت در می آورد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد جاذبه در آیین های نماز جمعه گفت: یکی از جاذبه های نماز جمعه غنی و پرمحتوا بیان کردن خطبه های آن است که باید عالمانه، راه‌گشا و نیز پاسخ‌گوی به مسائل مردم به خصوص جوانان باشد.

اسلامی‌تبار تصریح کرد: امام جمعه باید در خطبه‌ها از طرح مسائلی که باعث ناامیدی و تشویش ذهان مردم می شود، پرهیز کند و به بیان مطالب امیدبخشی برای مردم و جامعه بپردازد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: دشمن با وجودی که نفس های آخر را می کشد در بحث برجام متکبرانه به ۱۱ تعهد خود عمل نکرده است اما از ایران می خواهد در برجام بماند و تعهداتش را کاهش دهد.

خطیب جمعه موقت کاشان ادامه داد: اکنون دشمن به تنهایی در یک شب تاریک وحشتناک در بیابانی خطرناک گرفتار شده است که هیچ کاری نمی تواند، انجام دهد و از شدت ترس فقط عربده و فریاد می کشد که هیچ سودی هم برای او ندارد.

۶۱۳۶/‏۶۰۲۶/‏

برچسب‌ها:

نظر شما