شناسهٔ خبر: 34184350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آموزش‌های امداد یکی از ابزار‌های مهم برای مقابله با حوادث است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، آموزش‌های امداد را یکی از ابزار‌های مهم برای مقابله با حوادث برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، شهرام میرزایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آموزش‌های امداد و نجات یکی از ابزار‌های مهم برای مقابله با حوادث است چرا که امروزه فراگیری کمک‌های اولیه به واسطه رابطه نزدیکی که با جان انسان‌ها دارد، مساله‌ای مهم و ضروری و به عنوان یکی از مهارت‌های زندگی برای اعضای جامعه به شمار می‌رود.

وی  در جریان بازدید از کلاس‌های آموزشی مرحله دوم کشوری تربیت مربی امداد و نجات و کمک‌های اولیه در جمعیت هلال احمر استان افزود: علیرغم پیشرفت علم و تکنولوژی، انسان هنوز در مقابل عوارض سوانح و بلایای ناشی از دگرگونی‌های طبیعت از قبیل سیل، زلزله، طوفان و همچنین سوانح جاده‌ای آسیب پذیر است که باید این آموزش‌ها در جامعه برای همه افراد ارائه شود .

میرزایی تاکید کرد: پیشگیری قبل از وقوع حادثه امری ضروری، ارزان و مقدم بر امداد و نجات پس از حادثه می‌باشد و بر این اساس، اصولی‌ترین مساله، کسب آمادگی به منظور مقابله با حوادث و سوانح و بکارگیری آن به منظور حفظ سلامتی و نجات جان خود و اطرافیان در لحظات اولیه وقوع یک حادثه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نقش رعایت نکات ایمنی قبل از وقوع حوادث به ویژه آموزش امداد و نجات و یادگیری کمک‌های اولیه می‌تواند خسارت‌های ناشی از حوادث را کاهش دهد و داوطلبانی که به این دوره از تربیت مربی راه یافته اند باید اطلاعات و آموزش‌های خود را ارتقا داده و بروزرسانی کنند.

میرزایی خاطرنشان کرد: آموزش نقش قابل توجهی در بالا بردن سطح آگاهی مردم در مقابله با بلایای طبیعی دارد.

ولی قبل از پرداختن به این مهم فرهنگ سازی را از مهمترین مواردی دانست که باید مورد توجه سازمان‌های متولی آموزش قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، مرحله دوم کشوری آزمون تربیت مربی" امداد و کمک‌های اولیه" با حضور ۶۴ داوطلب  برگزار شد که از این تعداد ۳۴ نفر با کسب نمره قبولی به مرحله آموزش راه یافتند.

انتهای پیام /ک 

دوره تربیت مربی امداد و نجات و کمک‌های اولیه برگزار شد

نظر شما