شناسهٔ خبر: 34184279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه لنگرود:

مالیات بر مسکن‌های خالی اجرایی شود

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه اجاره‌بها مردم را در فشار قرار داده است، گفت: باید قانون مالیات بر مسکن‌های خالی عملیاتی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، حجت الاسلام «سیدجواد سلیمانی» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، ۲۸ تیر) با اشاره به بیست و چهارمین اجلاس ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری گفت: مردمی بودن یکی از انتظارات رهبری است که زندگی و رفتار امام جمعه باید مردمی و واقعی باشد.

 

امام جمعه لنگرود حمایت ائمه جمعه از جریان‌های انقلابی و جهت‌گیری‌های انقلابی را یکی از محورهای مهم سخنان رهبری در این اجلاس عنوان و اذعان کرد: امام جمعه باید مواضع انقلابی داشته و از گروه‌های انقلابی دفاع کند در هر جریانی باید روی خوش نشان دهد.

 

وی ادامه داد: آداب نقد در نماز جمعه توسط رهبری مشخص شده و امام جمعه باید از مدیران و جوانان انقلابی حمایت کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به دزدی و راهزنی دریایی انگلیسی‌ها گفت: به فرموده رهبری این حرکت انگلیسی‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند و انگلیس خبیث بداند که به مراتب جوابی محکم‌تر و شکننده‌تر در انتظار آنهاست.

 

امام جمعه لنگرود  به درد بزرگ موجود در جامعه اشاره و تاکید کرد: در کشور ما باید از مستأجرهای مظلوم دفاع شود چرا که اجاره‌بها مردم را در فشار قرار داده است.

 

وی کنترل قیمت مسکن با وضع مالیات بر سوداگری مسکن را یکی از راهکارها عنوان و تصریح کرد: عرضه مسکن از دیگر راهکارهاست و مسکن‌های مهر علی‌رغم ضعف‌هایی اما خیلی از خانواده ها را خانه‌دار کرده و در این شرایط مابقی مسکن‌های مهر نیز تکمیل شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه ۲میلیون و ۵۰۰ مسکن خالی وجود دارد، گفت: مالیات بر مسکن‌های خالی عملیاتی شود و با وجود تصویب این قانون توسط نمایندگان در سال ۹۳ اما همچنان شاهد عملیاتی نشدن آن هستیم.

 

امام جمعه لنگرود در پایان افزایش عرضه مسکن و بازار اجاره را از دیگر راهکارهای عملی برای مهار این امر عنوان کرد.

نظر شما