شناسهٔ خبر: 34184153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضعف و زبونی انگلیس در توقیف غیرقانونی شناور ایرانی/ خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در خطبه‌های نماز جمعه

امام جمعه موقت ساری گفت: ماجرای توقیف نفتکش‌ها را انگلیس شروع کرد و علت آن این بود که می‌خواستند ایران را تست کنند تا در صورتی که کوتاه بیاید کل کشتیرانی ایران را در آب‌های بین‌المللی مختل کنند اما ضعف و زبونی خود را با توقیف غیرقانونی نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های نمازجمعه ساری با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان انقلاب اسلامی این نهاد را فصل‌الخطاب در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: شورای نگهبان در امر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نظارت دارد و  نظارت بر این انتخابات که انتخابات مهمی است با شورای نگهبان بوده  است و تکریم و تقویت این نهاد ضروری است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه افزود: سخنان ایشان راهگشای مشکلات کشور و تعیین مسیر برای اقتدار و پیشرفت کشور است.

یوسف‌پور با تاکید بر اینکه گفتمان رهبری باید در بین مسؤولان تبدیل به فرهنگ عمومی شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم دستگاه دیپلماسی با تداوم کاهش تدریجی تعهدات و کوتاه کردن دست دشمنان از تعرض به منافع ملی، موضع مقتدرانه رهبری و ملت ایران را به رخ اروپایی‌ها بکشند.

امام جمعه موقت ساری در بخشی از سخنانش به توقیف غیرقانونی شناور ایرانی توسط انگلیس اشاره کرد و افزود: ماجرای توقیف نفتکش‌ها را انگلیس شروع کرد و علت آن این بود که می‌خواستند ایران را تست کنند تا در صورتی که کوتاه بیاید کل کشتیرانی ایران را در آب‌های بین‌المللی مختل کنند اما ضعف و زبونی خود را با توقیف غیرقانونی نشان دادند.

یوسف‌پور همچنین به بدعهدی اروپایی‌ها در موضوع برجام اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدامی از سوی کشورهای اروپایی برای برجا ماندن برجام صورت نگرفته است و این هشداری است که نباید به وعده‌های آنها دلخوش بود.

وی مبارزه با فساد را بزرگترین وظیفه مسؤولان برای برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: مردم با تمام توان از ارزش‌های نظام دفاع کردند و انتظار دارند مسؤولان در برقراری عدالت و مبارزه با فساد تلاش بیشتری کنند تا حقی ناحق نشود.

خطیب جمعه مرکز مازندران با اشاره به چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه این سنگر را بزرگ‌ترین عامل اعلام مواضع انقلاب و نمایش اقتدار سیاسی و همراهی مردمی با این آرمان‌ها برشمرد و تاکید کرد: دشمنان انقلاب به دنبال ناامید کردن مردم هستند که باید با تقویت روحیه جهادی آنها را  ناامید کرد.

یوسف‌پور در ادامه تریبون نمازجمعه را یکی از مراکز معتبر اطلاع‌رسانی دانست و  گفت: این پایگاه تاکنون مانع ترفندهای بدخواهان و دشمنان شده است.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه مراسم عبادی، سیاسی نماز جمعه نشان دهنده اقتدار معنوی نظام جمهوری اسلام است، گفت: دشمنان همواره تلاش داشتند با شیطنت مانع برپایی نمازجمعه شوند چرا که این نهاد همواره در خنثی کردن توطئه‌ها نقش داشته است.

انتهای پیام/3141/ج/ق

نظر شما