شناسهٔ خبر: 34184052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جمهوری اسلامی به روند کاهش تعهدات برجامی خود ادامه می‌دهد

بوشهر- ایرنا- با توجه به عملی نشدن هیچ یک از تعهدات برجام از سوی کشورهای امضا کننده، جمهوری اسلامی در راستای حفظ عزت و اقتدار نظام به روند کاهش تعهدات برجامی خود ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

امام جمعه موقت بوشهر گفت: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرد در صورتیکه کشورهای عضو به هیچیک از تعهدات خود عمل نکردند.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر بااشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با روحانیون افزود: در این شرایط اروپاییان با روحیه متکبرانهد همواره از جمهوری اسلامی ایران توقع دارند به برجام متعهد باشد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص دزدی دریایی انگلستان و توقیف کشتی نفتکش ایرانی بیان کرد: ایران با تمام توان جواب دندان شکنی به این اقدام انگلستان می‌دهد.

هاشمی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله به مناسبت سالگرد جنگ ۳۳ روزه اضافه کرد: هشدار رهبر حزب الله لبنان در وارد شدن به الجبیل در صورت هرگونه تجاوزی از سوی رژیم صهیونیستی لرزه بر تن آنان انداخت.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: این سخن رهبر حزب الله لبنان بیانگر این است که نیروی مقاومت تنها با موشک مبارزه نمی‌کند بلکه با قدرت نظامی که دارد این رژیم غاصب را به عصر حجر می‌کشاند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حمایت ائمه جمعه از جهت گیری های انقلاب در جامعه افزود: امام جمعه پدر معنوی همه جامعه است برهمین اساس باید همه را مورد توجه قرار دهد.

هاشمی اظهار کرد: وظیفه ائمه جمعه دفاع و کمک کردن به همه تشکل‌های انقلابی و جریان‌هایی که در مسیر منویات نظام، امام راحل و رهبر معظم انقلاب گام برمی دارند، است.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: انتقاد امامان جمعه در خطبه‌های نماز جمعه جز با هدف اصلاح امور، استحکام نظام و برطرف کردن گرفتاری مردم نیست.

وی گفت: آنچه جامعه امروز به آن نیاز دارد رعایت تقواست و ائمه جمعه باید مصادیق این اصل را در خطبه‌های نماز جمعه برای مردم تبیین کنند.

هاشمی اضافه کرد: رعایت تقوا در فضای مجازی از جمله الزامات و ضرورت‌هایی است که جامعه باید به آن توجه داشته باشد.

امام جمعه موقت بوشهر بیان کرد: رواج دروغ، تهمت و افترا در فضای مجازی از جمله گرفتاری‌های فضای مجازی است که امروز جامعه با آن رو برو است.

هاشمی برضرورت رعایت تقوا در مسائل خانوادگی، رابطه زوجین، معامله و کار و جلوگیری از اسراف در عروسی‌ها و عزاداری‌ها در سطح جامعه تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد امید و نشاط در جامعه و تقویت روحیه خلاقیت و ابتکار در جامعه تاکید کرد.

۶۰۴۷/‏۶۰۴۵

نظر شما