شناسهٔ خبر: 34184023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه دیر: صیادان از صید میگو در مناطق ممنوعه بپرهیزند

امام جمعه بندر دیر گفت:صیادان از صید میگو در مناطق ممنوعه پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با گرامیداشت چهلمین سال اقامه نمازجمعه در کشور بعد از انقلاب، اظهار داشت: مجموعه نمازجمعه کشور می‌تواند مهمترین و عالی‌ترین موضوعات را در جامعه  نهادینه‌سازی و به صورت گفتمان در بیاورد.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه  ائمه جمعه باید ارتباط خود را با جوانان تقویت کنند، افزود:رفتار و عمل ائمه‌جمعه باید به گونه‌ای باشد که مردم از آن دین و تقوا و انقلابی‌گری را دریافت کنند .

وی با بیان اینکه تریبون نمازجمعه متعلق به مردم و نظام اسلامی و دستگاه‌های جمهوری اسلامی است، افزود:مسؤولین می‌توانند از این تریبون برای انعکاس خدمات خود استفاده کنند و انتظار است همه در تقویت این جایگاه به ویژه بزرگداشت چهلمین سال اقامه نماز جمعه در کشور مشارکت داشته باشند.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به آزادسازی صید میگو در روزهای آتی اظهار داشت:صیادان  از صید در مناطق ممنوعه پرهیز  و تقوای الهی را رعایت کنند که ما امیدواریم صیدی خوب و پربرکت داشته باشند.

وی  با تأکید بر اینکه کاهش تعهدات برجامی ایران تازه شروع شده و این فرایند ادامه خواهد داشت،ادامه داد: اروپایی‌ها در حالی که خود به تعهداتشان عمل نکردند از ایران درخواست‌های نابجا دارند که این نشانه تکبر آنهاست، البته غربی‌ها در مقابل ملت‌هایی که نمی‌هراسند و از حق خود دفاع می‌کنند ، دچار شکست می‌شوند.

حسینی با اعلام اینکه ایران در جای مناسب به دزدی دریایی انگلیس پاسخ خواهد، یادآور شد: کشتی حامل سوخت قاچاق که اخیرا توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شد، ربطی به انگلیسی‌ها نداشت و اگر ایران بخواهد جواب آنها را بدهد پاسخی کوبنده و مناسب خواهد داد.

وی با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر ساقط کردن یک پهباد ایرانی گفت: آمریکایی‌ها پیش مرتجعین منطقه آبروی خود را از دست داده‌اند و اظهارات بی‌پایه ترامپ در راستای ایجاد التهاب و ناامن‌سازی منطقه مهم خلیج فارس و آبراه استراتژیک تنگه هرمز است.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه پیشرفت‌های ایران نتیجه دل بریدن از بیگانگان است، بیان داشت: امروز هم به برکت تکیه بر توان خود  در زمینه‌های مختلف به پیشرفت‌های مهمی می‌رسیم و این استمرار جوشش درونی به استغنای واقعی ملت ایران از بیگانگان منجر خواهد شد.

حسینی اضافه کرد:  تو دهنی محکم رهبری، اسقاط پهباد آمریکایی‌ها در خلیج فارس و اظهارات دبیرکل حزب الله نشان می‌دهد که استراتژی مقاومت در مقابل دشمن جواب داد و عربستانی‌ها اعلام کردند زمان فروکش کردن جنگ یمن فرا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هرجا محکم ایستادیم و با اقتدار حرف زدیم نتیجه‌اش  عقب‌نشینی دشمنان و وابستگان به اجانب است که با تداوم این استراتژی همه دشمنان عقب‌نشینی می‌کنند و ملت ایران پیروزی نهایی را شاهد خواهد بود.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به اینکه نباید هر چیزی را در فضای مجازی تکثیر کنیم و تخریب و تهمت زدن به دیگران و بدبین کردن افراد به نظام اسلامی گناه است، افزود: فضای مجازی امروز فضای حقیقی است و همان طوری که باید پاسخگوی رفتارهای خود در جامعه باشیم، روزی هم باید اعمال خود در فضای مجازی را جواب دهیم.

وی با اشاره به هفته ملی مهارت تصریح کرد: جامعه بدون برخورداری افراد از مهارت‌های لازم راه به جایی نمی‌برد، بنابراین همه جوانان با مراجعه به ادارات و مراکز فنی و حرفه‌ای  مهارت کسب کنند و در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و پیشرفت جامعه و ایجاد اشتغال نقش‌آفرین باشند.

انتهای پیام/

نظر شما