شناسهٔ خبر: 34183965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لنگرود

افتتاح 6 طرح عمرانی با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور

6 طرح عمرانی با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در لنگرود به بهره برداری رسید

صاحب‌خبر -

افتتاح 6 طرح عمرانیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ این طرح ها شامل لوله گذاری هدایت آب های سطحی در بلوار امام خمینی لنگرود، سنگ فرش و مبلمان حاشیه پل خشتی لنگرود، بازسازی باغ ملی شهر لنگرود ، سه طرح عمران شهری شهرداری چاف و چمخاله ازجمله طرح مدرن شنای بانوان ، طرح سالم سازی ساحل چاف و پارک جنگلی توسکا می باشد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در مراسم بهره برداری از این طرح ها با اشاره به اینکه بودجه عمرانی کشور 66 هزار میلیارد تومان و بودجه شهرداری ها حدود 65 هزار میلیارد تومان است گفت : این سهم از اعتبارات نشان می دهد شهرداری ها، در کنار دولت می توانند نقش بسزایی در عمران و آبادانی داشته باشند.
مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه خاک‌ ریز اول مطالبات مردمی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها هستند افزود : شهرداری‌ها به دلیل مردمی‌ بودن ، می‌ توانند در تامین امنیت ملی و اقتصادی تأثیر بسزایی داشته باشند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با بیان اینکه شهرداری های شهرستان لنگرود ، در سال های اخیر اقدامات زیربنایی خوبی انجام دادند گفت : یکی از مشکلات بزرگ شهر لنگرود معضل آبگرفتگی بود که با لوله گاری و هدایت آب های سطحی این مشکل حل شد.
مهرداد لاهوتی پسماند شهرها و روستاها را یکی از معضلات مهم کشور دانست و افزود: ساخت کارخانه کمپوست یکی از طرح های در دست اجرا است که تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و برای سرعت گرفتن اجرای این طرح لازم است سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور برای تأمین بودجه مورد نیاز مساعدت کند.
وی با بیان اینکه بیش از هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی در شهر چاف و چمخاله در حال سرمایه ‌گذاری است گفت : راه نجات اقتصاد کشور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است اما باید مسیر سرمایه ‌گذاری را برای مشارکت بخش خصوصی هموار کنیم.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بدو ورود به لنگرود ، به همراه مسئولان این شهرستان با حضور بر سر مزار شهدای گمنام با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.
مهدی جمالی نژاد همچنین از پارک شهر لنگرود ، تالاب حاشیه این پارک و محل احداث تله کابین لنگرود در منطقه آبچالکی بازدید و در جریان روند ساخت تله کابین لنگرود قرار گرفت..

نظر شما