شناسهٔ خبر: 34183886 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه حل قضیه فلسطین فقط بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود است

بیروت - ایرنا - معاون مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تاکید کرد: راه حل قضیه فلسطین، فقط بازگشت پناهجویان فلسطینی به سرزمین خود و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری العهد؛ "علی الخطیب" در خطبه های نماز جمعه در بقاع غربی اظهار داشت: موضوع مربوط به کار برادران فلسطینی و اعتراض های مربوط به تصمیم وزارت کار لبنان، زودگذر است و برادران فلسطینی میهمانان عزیزی هستند و باید روابط ما با یکدیگر مبتنی بر برادری و رویارویی با طرح موسوم به معامله قرن و مخالفت با یکی از اهداف آن یعنی وطن جایگزین باشد.

وی با تبریک گفتن به ملت استوار ایران و رهبری حکیمانه و نیز نیروهای شجاع این کشور که اثبات کردند قوی تر از تحریم ها و فشارهای ظالمانه هستند، افزود: ایران امروز محور کشمکش در رویارویی با استعمار است و قدرت و اقتدار این کشور آن را مانند صخره ای سخت در برابر توطئه ها حفظ کرده است از همین رو پیروزی از آن ایران است.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ نیز تصریح کرد: لبنان با مقاومت، ملت و ارتش خود توانست پیروزی تاریخی را در آن جنگ به ثمر برساند.

الخطیب، لبنانی ها رابه حفظ معادله بازدارندگی در رویارویی با تهدیدها و تجاوزات رژیم صهیونیستی فرا خواند و گفت این معادله موجب شد دشمن صهیونیستی به دنبال راهی برای حمایت از شهرک های خود باشد، زیرا توان دفاع از آنها را ندارد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، تصویب بودجه لبنان، آغازی برای اجرای اصلاحات مورد نظر در سرو سامان دادن به کار نهادها و نیز هزینه های دولت و تحقق رشد اقتصاد ملی باشد.

نظر شما