شناسهٔ خبر: 34183884 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

خودسوزی یک تبعه کره‌جنوبی مقابل سفارت ژاپن در سئول

پیرمرد هفتاد ساله‌ای صبح امروز خود را در مقابل سفارتخانه ژاپن در کره جنوبی به آتش کشید.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

در بحبوحه تنش‌های تجاری بین کره جنوبی و ژاپن، صبح امروز (جمعه) یک تبعه کره جنوبی در مقابل سفارتخانه ژاپن در سئول اقدام به خودسوزی کرد.

پلیس کره جنوبی می‌گوید این فرد 78 ساله خودروی خود را مقابل سفارت ژاپن در سئول پارک کرده و سپس در اعتراض به محدودیت‌های اعمالی از سوی توکیو بر این کشور، خود را در داخل ماشین به آتش کشید.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیروهای پلیس ساختمان سفارت ژاپن در سئول را به محاصره خود در آورده و آتش‌نشان‌ها نیز بعد از 10 دقیقه تلاش توانستند آتش را خاموش کنند.

پلیس بدون اینکه جزئیاتی از وضعیت حیاتی این مرد ارائه کند، فقط گفت که وی دچار سوختگی شدید شده که اکنون به بیمارستان منتقل گردیده و قادر به صحبت نیست.

نیروهای امنیتی در داخل خودروی این شخص مقادیر زیادی مواد اشتعال‌پذیر از جمله بطری‌های بنزین و گاز بوتان پیدا کرد.

ساعتی بعد از انتشار این خبر، پلیس کره جنوبی اعلام کرد که پیرمرد 78 ساله به دلیل شدت سوختگی و صدمات وارده، علی‌رغم تلاش پزشکان نتوانست دوام بیاورد و جان باخت.

این حادثه در حالی رخ داده که کره‌جنوبی ژاپن را متهم کرده است که از تجارت به عنوان عاملی در برابر حکم دادگاه استفاده می‌کند. ژاپن محدودیت‌ها بر صادرات فناوری برتر به کره‌جنوبی را تشدید کرده است. این اقدام می‌تواند بر تولیدات کره جنوبی از جمله ساخت تلفن‌همراه تاثیر منفی بگذارد.

نظر شما