شناسهٔ خبر: 34183796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قیمت مسکن و اجاره بها نگران کننده است

خطیب جمعه کرمان با اشاره به افزایش قیمت مسکن و اجاره بها گفت: مدیران اجرایی باید فکری برای مهار و کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار مسکن داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت الاسلام اصغر عسگری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز کرمان به فشارهای اقتصادی در جامعه اشاره داشت و عنوان کرد: افزایش قیمت مسکن و اجاره مسکن در هفته های اخیر دغدغه آور شده است.

وی بیان داشت: 43 درصد مردم تهران مسکن ندارند و مستاجر هستند و از سویی تعداد زیادی خانه بدون استفاده وجود دارد، یعنی به نوعی احتکار مسکن شکل گرفته که مدیران باید فکری برای مهار و کنترل قیمت ها و نظارت بر بازار مسکن داشته باشند.

عسگری، تحویل هرچه سریعتر مسکن مهر و عرضه زمین برای انبوه سازی و ساخت مسکن را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت باید در مسأله مسکن تدبیری کرده و چاره ای بیندیشد.

خطیب جمعه کرمان در ادامه سخنان خود به مسائل روز دنیا از جمله دزدی دریایی انگلیس اشاره کرده و بیان داشت: انگلیس هم‌پیاله آمریکاست، نفتکش ایران را دزدیدند و خدمه آن را آزاد کردند، اما کشتی آزاد نشد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم فرمودند که انگلیسی های از دست نیروهای سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران سیلی خواهند خورد که برای دیگران درس عبرتی خواهد شد.

عسگری  با استناد به آیه 194 سوره بقره ادامه داد: به فرموده قرآن کریم، هرکس تعدی و قانون شکنی کرد، راه مقابله به مثل برای ما اجازه داده شده است، جمهوری اسلامی انتقام این حرکت انگلیسی ها را خواهد گرفت و امروز آنها از حرکت ایران وحشت دارند که چه زمانی این اتفاق می افتد.

خطیب جمعه کرمان، خروج یک جانبه آمریکا از برجام و عمل نکردن به 11 تعهد آنها را یادآور شد و بیان کرد: اگر آنها سرعقل نیایند مرتبا ایران از تعهدات خود می‌کاهد و دلیلی ندارد یک کشور قدرتمند و آزاد، یکطرفه عمل کند.

عسگری در ادامه سخنان خود 24 تیر روز تاسیس شورای نگهبان را خاطرنشان کرد و افزود: وجود شورای نگهبان، سدی است برای اینکه افراد مفسد و بی صلاحیت و نااهل در پست های حساس ورود نیابند، حضور شورای نگهبان یک حضور مبارکی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، استقامت و ایستادگی بر مواضع اصولی را تاکید دارند، بیان داشت: نماینده عربستان در سازمان ملل اعلام کرده زمان آن فرا رسیده که جنگ یمن فروکش کند و این نتیجه مقاومت است.

انتهای پیام/3388/ق

نظر شما