شناسهٔ خبر: 34183486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

لبنان و عراق برای نخستین بار در نشست آستانه حضور می یابند

وزارت امور خارجه قزاقستان رسما اعلام کرد که سیزدهمین دور نشست "روند آستانه" درباره سوریه در 10 و 11 مرداد ماه برگزاری می شود و برای نخستین بار هیات هایی از عراق، لبنان و اردن به عنوان ناظر در این نشست حضور خواهند یافت.

صاحب‌خبر -

العالم ـ سوریه

در بیانیه رسمی وزارت امور خارجه قزاقستان آمده است: شهر نور سلطان در روزهای ۱۰ و ۱۱ مردادماه تابستان جاری میزبان سیزدهمین نشست روند آستانه درباره سوریه است.

بنابر این بیانیه، قرار است سران کشورهای ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) و نیز دولت سوریه و گروه های مخالف در این نشست حضور یابند.

وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که چند نماینده عالی رتبه از سازمان ملل، اردن و همچنین از عراق و لبنان به عنوان ناظر به منظور تسهیل روند مذاکرات در آستانه حضور می یابند.

در این بیانیه آمده است: آخرین تحولات سوریه به ویژه اوضاع ادلب و شمال شرق این کشور، اقدامات لازم برای اعتماد سازی بیشتر میان طرف های درگیر و فعال کردن روند سیاسی از جمله تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی از محورهای مهم بحث در این کنفرانس خواهد بود.

به گزارش ایرنا، دور اول نشست آستانه یا نشست صلح سوریه در ژانویه ۲۰۱۷ با حضور ایران، روسیه و ترکیه در قزاقستان برگزار شد؛ این سه کشور به عنوان کشورهای ضامن آتش بس در سوریه تاکنون چندین بار مذاکرات آستانه را برگزار کرده‌اند.

هدف از برگزاری نشست آستانه در ارتباط با سوریه بررسی مسائل بشردوستانه در این کشور و تقویت اعتماد و هماهنگ سازی اقداماتی است که در راستای توسعه روند صلح و حل و فصل بحران در سوریه انجام می‌گیرد.

نظر شما