شناسهٔ خبر: 34183353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام خبر داد:

حریق در مناطق «بولی و ریزه‌وه‌ن» ایلام به‌طور کامل خاموش شد

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام، از اطفای حریق در مناطق «بولی و ریزه‌وه‌ن» ایلام به کمک همه دستگاه‌ها، نهادها، مدیریت بحران استان و همچنین همراهی بسیار خوب نیروهای مردمی و بسیج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «رضا احمدی» در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: پس از دستور استاندار ایلام مبنی بر جلسه فوری ستاد بحران استان و پس از پایان جلسه با همراهی نیروهای سپاه، بسیج، محیط‌زیست و منابع طبیعی به منطقه عازم شدیم و بحمدالله با کمک این عزیزان پیش از اذان صبح حریق به‌طور کامل خاموش شد.

 

وی، افزود: هم‌اکنون گروهی صد نفری از نیروهای سپاه، بسیج، منابع طبیعی، محیط‌زیست و مردم بومی محل در منطقه حاضر هستند و منطقه را پس از حریق کنترل می‌کنند و همچنین آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران تدارکات و پشتیبانی لازم را انجام می‌دهند.

 

احمدی، تصریح کرد: موقعیت منطقه، شیب بسیار بالا، عدم دسترسی به محل حریق و بعد مسافتی کار را برای اطفا سخت کرده بود اما خوشبختانه با عملیاتی جهادی توانستیم این حریق را کنترل و به‌صورت کامل خاموش‌کنیم و با دستور فرماندهی محترم سپاه، دو فروند پهپاد جهت پایش و کنترل این منطقه تا عصر امروز گشت زنی خواهند کرد.

 

وی، در پایان از پیگیری‌ها و تلاش‌های دلسوزانه سردار شاکرمی فرماندهی محترم سپاه، همچنین از نیروهای شریف محیط‌زیست، منابع طبیعی، فرماندار ایلام، شهردار ایلام، اعضای ستاد بحران و سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم بومی منطقه که در این چند روز با تمام توان با شعله‌های آتش مقابله کرده‌اند تقدیر کرد.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام، گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر نفوذ امواج گرمایی و افزایش دما در سطح استان و افزایش احتمال خطر آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی از هموطنان گرامی به ویژه روستانشینان عزیز درخواست می شود از روشن کردن آتش به هرعنوان خودداری نموده و در صورت مشاهده کمترین دود در صورت امکان با رعایت موارد ایمنی آتش را خاموش نمایید.


احمدی، در پایان خاطرنشان کرد: از مردم شریف استان در خواست می شود در صورت گسترده بودن آتش سوزی مراتب را سریعا  با شماره تلفن های ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبيعي اطلاع دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما