شناسهٔ خبر: 34182599 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واردات تجهیزات پزشکی و دارو رصد می‌شود

عابدی گفت: با طراحی یک سیستم میزان ورود دارو، تجهیزات پزشکی و ارز هزینه شده به طور دقیق مشخص خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حیدر عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از موضوعات مطرح در کمیسیون بهداشت با وزیر بهداشت بحث جلوگیری از فساد در حوزه واردات دارو است و خوشبختانه با طراحی یک سیستم  میزان ورود دارو و تجهیزات پزشکی و ارز هزینه شده  به طور دقیق مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر موضوع رصد و کنترل ارزهای تخصیصی جهت واردات دارو به خوبی در حال انجام است و وزیر بهداشت پیگیر مسائل حوزه سلامت و به خصوص اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی است.

عابدی  تاکید کرد: در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هیچ بحثی در زمینه بررسی بودجه و منابع طرح تحول نظام سلامت انجام نشده است مگر آنکه بودجه تغییر پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: با تغییر ساختار بودجه باید دید که چه منبع درآمدی به حوزه سلامت اختصاص داده می‌شود اما در وضعیت فعلی با همان بودجه تصویب شده می‌توان حوزه سلامت را اداره کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک درصد از ارزش افزوده و ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت اختصاص پیدا می‌کند و مدیریت هزینه‌ها ضروری است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: کمیسیون بهداشت و درمان در زمینه مبارزه با رانت و انحصار طلبی برخی شرکت‌ها به طور قاطع از وزیر بهداشت حمایت می‌کند تا این کار به خوبی انجام شود.

وی افزود: بحث استیضاح وزیر بهداشت مطرح نشده است.

انتهای پیام/

 

مدیریت هزینه در وزارت بهداشت ضروری است

نظر شما