شناسهٔ خبر: 34182495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

17مرداد؛ مرحله نخست چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم

مرحله نخست چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم 17مرداد اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛مرکزچهارمحال وبختیاری؛ رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان از برگزاری مرحله شفاهی چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان در روز پنجشنبه 17مرداد در شهرکرد خبر داد.  

محسن تقی پور افزود:درمرحله کتبی97نفرازاستان دراین آزمون شرکت کردندو ازاین تعداد53 نفربا دریافت نمره قبولی مجاز به شرکت درآزمون شفاهی شدند.

تقی پور با اشاره به جزئیات شرکت کنندگان در چهاردهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک گفت: آن دسته از حافظان  10 جزء، 20 جزءوکل قرآن کریم که بتوانند هر دو مرحله کتبی و شفاهی را با موفقیت پشت سر بگذارند به ترتیب در جه 5 و درجه 4 و درجه 3 حفظ قرآن کریم اختصاص می یابد .

رئیس اداره امور قرآنی استان گفت:مدرک درجه 5 این آزمون معادل دیپلم، مدرک درجه 4 معادل کاردانی، مدرک درجه 3معادل کارشناسی،مدرک درجه 2 معادل کارشناسی ارشد و مدرک درجه 1 معادل دکترای سازمان سنجش کشور است.

وی با اشاره به اینکه امسال حافظان 5 جزء و 3 جزء از این آزمون حذف شده بودند، افزود: استان چهارمحال و بختیاری در قبولی مرحله اول این آزمون 64 درصد رشد داشته که این نتیجه بسیار رضایتمند است.

رئیس اداره امور قرآنی استان مدرک درجه 2 و 1 حفظ قرآن کریم را مربوط به آن دسته از حافظان کل برشمرد که دو مرحله دیگر که شامل مفردات و تفسیر هست را با موفقیت سپری کنند.

مرحله شفاهی چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم 17 مرداد در اداره امور قرآنی استان به آدرس شهرکرد خیابان کاشانی کوچه 21 برگزار می شود.

نظر شما