شناسهٔ خبر: 34182408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه بهزیستی با سپاه برای ساخت منازل محرومین/کمبود تخت در بیمارستان روانی گیلان

مدیرکل بهزیستی استان گیلان از امضای تفاهم‌نامه این سازمان با سپاه برای ساخت منازل محرومین و خانوارهای تحت حمایت بهزیستی در استان گیلان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین نحوی نژاد در سخنان پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت با گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار کرد: سازمان بهزیستی مولود انقلاب است و در سال ۵۹ به تصویب رسید و در جهت محور اصلی انقلاب یعنی عدالت‌جویی، رفع تبعیض و ایجاد بستر مناسب برای شکوفایی همه آحاد جامعه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی بدون واسطه با رهبر معظم انقلاب مرتبط است، گفت: بهزیستی تکفل تعدادی از محرومین و بی‌پناهان را به نمایندگی از خدای متعال و رهبر معظم انقلاب بر عهده گرفته که خود را با واسطه به سازمان بهزیستی واگذار کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به آگاهی کارمندان بهزیستی از معنویت این شغل گفت: سازمان بهزیستی مفتخر است که فعالیت‌های خود را از طریق شرکای اجتماعی به انجام رسانده چرا که حضور مردم در صحنه برای انجام خدمات درست دستگاه‌ها لازم و ضروری است.

نحوی نژاد با اشاره به واگذاری ۹۰ درصد وظایف بهزیستی به مردم گفت: اصل ۴۴ تأکید کرده که باید چه قولی را که حاکمیت قابلیت واگذاری به مردم داده به مردم واگذار شود، از این رو؛ بهزیستی در این زمینه پیش قدم بوده چرا که با وجود ۸۰۰ پرسنل در بهزیستی نمی‌توان وظایفی که دولت و حاکمیت بر عهده او گذارده انجام دهد.

وی با بیان اینکه هزار و 200 شغبه و مرکز غیردولتی برای کمک به بهزیستی با مجوز این سازمان برای ارائه خدماتی که از سوی قوه مقننه به این سازمان ارائه شده انجام می‌دهند، تصریح کرد: کمپ‌های ترک معتادان به مراکز نگهداری وپرورش مهارت، مراکز کارآفرینی و اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و معلولین بسیاری از نهادهای خیریه و مهدکودک‌ها تحت نظارت بهزیستی فعالیت مضاعفی را بر عهده دارد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با تأکید بر اینکه بهزیستی یک نهاد مدنی است، افزود: بهزیستی باید مطالبه‌گری کند تا محرومین به مطالبات خود برسند و از آنجا که برای رفع مشکل معلولین و بی سرپناهان خود نیز به ساخت خانه مبادرت می‌ورزیم بنابراین سازمان بهزیستی بالغ بر ۷۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت دارد.

نحوی نژاد با تأکید بر اینکه در سال ۹۷ بالغ بر هزار و ۸۰۰ شغل برای مددجویان بهزیستی به شیوه‌های مختلف ایجاد کرده، تصریح کرد: همانطور که  سازمان های امنیتی استان از جمله سربازان گمنام که  فعالیتشان منتج به آرامش می‌شود، بدون ادعا و تبلیغات به فعالیت می‌پردازند، بهزیستی نیز در گمنامی برای حفظ آرامش جامعه و جلوگیری از تشویش و اضطراب و تشویش اذهان عمومی در پشت پرده فعالیت می‌کند.

وی سلامتی و امنیت را نعمت بزرگی برای انسان دانست و افزود: ایجاد کنندگان این دو نعمت نیز مجهولند و ما افتخار این را داریم که سازمان بهزیستی در هر دو این مقوله‌ها نقش داشته و سلامت اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان از پیش قدمی اورژانس اجتماعی بهزیستی در حفظ آرامش در جامعه خبر داد و بیان کرد: سازمان بهزیستی برای مقابله با همسر آزاری، معلول آزاری،کودک آزاری و مشکلاتی که خانواده را دچار مشکل می‌کند در کنار نیروی انتظامی و قوه قضائیه به صورت تخصصی ورود کرده تا این مشکلات را برطرف کند.

نحوی نژاد پاکسازی چهره شهر برای ایجاد آرامش و امنیت اجتماعی را یکی دیگر از اقدامات بهزیستی عنوان کرد و گفت: در هنگام بروز یک آسیب اجتماعی بهزیستی علاوه بر حضور و مداخله در صحنه آسیب اجتماعی با حفظ صیانت و منزلت فرد آسیب دیده فعالیت کرده و برای حفظ کرامت فرد خاطی، از بیان و عمومی کردن فعالیت خود با آن فرد ممانعت می‌کند.

وی با بیان اینکه تنها ۳۰۰ تخت در بیمارستان روانی گیلان وجود دارد، تصریح کرد: بهزیستی متکفل نگهداری حدود ۷۰۰ بیمار روانی است که شبانه‌روز از آنها مراقبت می‌کند، بیمارانی که بیمارستان‌ها و حتی خانواده‌ها توانایی نگهداری آنها را ندارند چرا که بسیاری از این افراد مرتکب هجمه‌های سنگین شده اما سازمان بهزیستی با کمال حفظ منزلت و آرامش این از این افراد نگهداری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به حمایت‌های تخصصی بهزیستی از هزار کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست افزود: ۳۵ هزار خانوار گیلانی چه در قالب زنان آسیب‌دیده بی‌سرپرست یا بدسرپرست و معلولین، مستمر بگیر سازمان بهزیستی هستند و خدمات روان‌پزشکی نیز از این سازمان دریافت می‌کنند.

نحوی نژاد از پرداخت هزینه‌های درمان و دانشگاه خانوارهای تحت حمایت بهزیستی توسط این سازمان خبر داد و گفت: ایجاد زمینه اشتغال این افرادو مسکن‌های آن‌ها نیز توسط سازمان بهزیستی تهیه شده به طوری که ۶۵ هزار خانوار گیلانی از خدمات مستقیم بهزیستی برخوردار می‌شوند.

وی از وجود بیش از ۵۰۰ مهد کودک زیر نظر این اداره خبر داد و تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی آموزش‌هایی است که در مراکز بهزیستی ارائه می‌شود، از این رو؛ ما وظیفه خود می‌دانیم تا دغدغه این مراکز به رسمیت شناخته شد تا در نظام آموزش پیش دبستانی خود بازنگری کنیم تا تعلیمات غیر دینی و به فرزندان آموزش داده نشود.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به نظام تربیتی اسلام برای کودکان گفت: ما مفتخریم دینی داریم که برای همه زوایا و پیچیدگی‌های زندگی برنامه داشته و دارد، لذا ما مکلف به لحاظ این موضوع در تربیت کودکان در پیش دبستانی هستیم.

وی از امضای تفاهم‌نامه بهزیستی با سپاه برای ساخت منازل محرومین در هفته گذشته خبر داد و افزود: ارتباط نزدیک با دادگستری و نیروی انتظامی در ساماندهی معزل شوم اعتیاد نیز از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برای ساماندهی مسائل اجتماعی است.

نوی نژاد با بیان اینکه سالانه معاینه شنوایی سنجی بیش از پنج هزار نوزاد متولد در بیمارستان‌های استان توسط بهزیستی انجام می‌شود، گفت: هر طلاقی که در دادگستری صورت بگیرد، قبل از اجرای صیغه طلاق؛ برای مشاوره به سازمان بهزیستی ارجاع شده تا بتوان با مسأله روانشناسی جلوی این پدیده شوم را گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به انجام مشاوره ۲۴ ساعته به خانواده‌ها در موضوعات مختلف بیان کرد: برخی موازی‌کاری‌ها ممکن است خدمات بهزیستی را به گوش مردم نرساند.

انتهای پیام/84007

نظر شما