شناسهٔ خبر: 34182312 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رييس فدراسيون كاراته: در گزارشى كه دادند، گفتند مهدى زاده محروم نيست/ براى حل مشكل با اسپينوز هم مذاكره كرديم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- طباطبایی، رییس فدراسیون كاراته ابعاد تازه اى از چگونگى پابرجا ماندن محرومیت مهدى زاده را تشریح كرد.
به گزارش آریا به نقل از سایت فدراسیون كاراته، سید حسن طباطبایى اظهار داشت: على رغم تلاش هاى فراوانى كه صورت گرفت مشكل محرومیت امیر مهدى زاده رفع نشد. از زمانى كه متوجه شدیم محرومیت مهدى زاده پابرجاست تلاش هاى بسیارى انجام دادیم، حتى با اسپینوز رییس فدراسیون جهانى نیز رایزنى كردیم ولى مشكل كاراته كاتاى با اخلاق كشورمان حل نشد.
وى افزود: براى خیلى ها این پرسش بوجود امده كه چرا در تمام این یك سال مشكل مهدى زاده پیگیرى و مرتفع نشد كه در پاسخ باید گفت بعد از تغییر و تحولات فدراسیون بر اساس گزارش هایى كه به من داده شد، عنوان كردند كه مشكل مهدى زاده در همان جاكارتا مرتفع شده اما نشده بود و تنها وعده و وعیدهاى شفاهى داده شده بود.
طباطبایی ادامه داد: با استناد به همان گزارش ها تصور محرومیت مهدى زاده را نداشتیم. دیروز حتى كارت مسابقه این ورزشكار هم صادر شد اما به یكبار مسوولان برگزارى مسابقات مدعى شدند مهدى زاده محروم است.
رییس فدراسیون كاراته تصریح كرد: ما اگر واقعیت را مى دانستیم یا فدراسیون كاراته آسیا قبل از مسابقات از محرومیت ورزشكارمان سخن مى گفت ان وقت شرایط فرق مى كرد. حداقل آن بود كه تلاش مان را براى رفع محرومیت زودتر شروع مى كردیم. از طرف دیگر وقتى متوجه مى شدیم مشكل حل نمى شود لااقل یك ورزشكار دیگر را به جاى مهدى زاده اعزام مى كردیم.
طباطبایی خاطرنشان كرد: به محض بازگشت تیم ملى از ازبكستان این موضوع را بررسی مى كنیم زیرا با این اتفاق تلخ نه تنها شانس كسب یك مدال از ایران سلب گردید بلكه زحمات چندین ماهه مهدى زاده و كادرفنى هم نادیده گرفته شد.
رئیس فدراسیون كاراته در بخش دیگرى از صحبت هایش به موضوع انتخابات فدراسیون كاراته آسیا اشاره كرد و گفت: از یك ماه قبل رایزنى هاى خود را برای گرفتن كرسی در هیات رییسه آسیا آغاز كردم اما در این چند روزه با بررسى شرایط متوجه شدیم نماینده كشور قزاقستان به عنوان رقیب جدى ایران شرایط بهترى نسبت به ما دارد. به همین دلیل پیش برگزارى انتخابات تصمیم گرفته شد در انتخابات شركت نكنم.
وى افزود: باید واقعیت ها را بپذیریم. اعضاى فعلى هیات رییسه رایزنى هایشان را از یك سال قبل آغاز كرده بودند و امروز ثمره همان رایزنى ها را دریافت كردند. شرایط انتخابات به گونه اى بود كه خیلی از نامزدها از شركت در ان انصراف دادند.
طباطبایی در پایان عنوان داشت: درست است كه ما در هیات رییسه آسیا صاحب كرسى نشدیم اما رایزنى هاى صورت گرفته سبب شد كه شانس ایران براى عضویت در كمیته هاى جهانى و آسیایى افزایش یابد. تمام تلاشم آن است كه از تمام ظرفیت هاى كاراته ایران در این زمینه استفاده شود. ان شاالله اتفاق مورد نظر در آینده اى نزدیك رخ خواهد داد.

نظر شما