شناسهٔ خبر: 34181578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پس از ۳۸ سال؛

شناسایی پیکرسرلشکر شهید حسین ادبیان

خبرگزاری صداوسیما

پیکر پاک و مطهر امیر سرلشگر شهید «حسین ادبیان» از فرماندهان دوران دفاع مقدس پس از ۳۸ سال کشف و شناسایی شد.

صاحب‌خبر -
شناسایی پیکرسرلشکر شهید حسین ادبیان پس از 38 سالبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما ؛ فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در جریان تفحص اخیر در ارتفاعات یک‌ هزار و ۱۵۰ متری بازی‌دراز، پیکر مطهر امیرسرلشکر «شهید حسین ادبیان» از فرماندهان گمنام و غیور ارتش کشف و با استفاده از آزمایشات DNE شناسایی شد.
سرلشکر شهید حسین ادبیان درتاریخ دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۰ در منطقه سرپل‌ذهاب و در محل «بازی دراز» بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید وتاکنون مفقود‌الاثربود.
شهید ادیبان از شهدای شاخص استان کرمانشاه هستند که در زمان شهادتشان، رهبر معظم انقلاب شهادت ایشان را تبریک گفتند .
به منظور تکریم مقام این شهید والامقام، مراسم وداع با این شهید عزیز با حضور فرماندهان، همرزمان و مردم عزیز تهران روز شنبه مورخ ۲۹ تیرماه از ساعت ۱۶ در معراج شهدای تهران برگزار می‌شود.
براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده مراسم استقبال از سرلشگر شهید حسین ادبیان روز یکشنبه در محل پادگان لشکرک برگزار خواهد شد، پیکر مطهر شهید روز دوشنبه به استان کرمانشاه اعزام خواهد شد تا چشم انتظاری ۳۸ ساله خانواده شهید پایان یابد.
پیکر مطهر شهید حسین ادبیان همزمان با ایام سالگرد عملیات پیروزمندانه مرصاد، روز پنج شنبه مورخ سه مردادماه در استان کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
به همین مناسبت هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در پیامی بازگشت پیکر مطهر شهدای جلیل القدر را تجلی بی، چون و چرای دست قدرت لایزال الهی در پشتیبانی از نظام مقدس جمهورز اسلامی دانست.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: شناسایی پیکر مطهر و بازگشت باشکوه جسم پاک امیر سرلشگر ارتش اسلام، شهید حسین ادبیان پس از ۳۸ سال، گواهی آشکار بر این نکته است که دلاوران ایران زمین در هر مقطعی از زمان آماده جانفشانی برای سربلندی ایران عزیز اسلامی هستند..
استان کرمانشاه بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما