شناسهٔ خبر: 34181350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شفافیت درآمدهای مسئولان، بی‌اعتمادی‌ها را از میان می‌برد

استاندار کرمانشاه گفت: اگر درآمدهای مسئولان شفاف باشد، بی‌اعتمادی‌ها از میان خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در برنامه «چهل57»، که پنج‌شنبه شب (27 تیر) از شبکه شما به روی آنتن رفت، به بیان موضوعاتی از جمله روزهای سخت زلزله گرفته تا برگزاری روزهای شاد جشنواره پویانمایی پرداخت.

بازوند در رابطه با استان کرمانشاه و رویداد اکوتوریسم که قرار است سال 2020 در این استان برگزار شود، بیان داشت: یکی از محورهای اصلی توسعه کرمانشاه مربوط به بخش خدمات با محوریت گردشگری است و این به خاطر موقعیت این استان است زیرا مرکز ثقل غرب کشور است، بنابراین یک سری خدمات می تواند به این مناطق بدهد به طور مثال فرودگاه این شهر 50 درصد خدماتش مربوط به استان های همجوار است، در سایر موضوعات نیز این خدمات وجود دارد.

وی ادامه داد: در عین این خدمات، کرمانشاه شرایط بسیار خوبی هم برای گردشگری دارد، این استان دارای اقلیم 4 فصل است، به طوری که چنین اقلیمی را کمتر استانی در ایران دارد، خود این اقلیم ظرفیت بسیار بزرگی برای گردشگری است، از طرفی 4200 تا اثر تاریخی دارد که حدود 2100 تای آن به ثبت رسیده است و این یعنی یک ثروت بزرگ برای این استان.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: تلاش مان این است که اورامانات را به ثبت جهانی برسانیم، در همین رابطه تقاضا کرده ایم که میزبان سال 2020 رویداد اکوتوریسم و گردشگری روستایی شویم. گردشگری در کرمانشاه به منزله چاه های نفتی هستند که به تنهایی می‌توانند اقتصاد استان را متحول کنند.

بازوند در پاسخ به پرسش مجری پیرامون پیشنهاد وی در رابطه با نصب مجسمه «شیرین و فرهاد» بیان داشت: در بیستون تا حدی کتیبه‌ها فاصله دارد و برای افراد مسن رفتن به آنجا سخت است وحیف هم هست که آن کتیبه‌ها را نبینند من از آقای مونسان خواستم که اجازه دهد تا یک اتاقک آسانسوری درست کنیم تا مردم به راحتی با آسانسور بتوانند بروند و ایشان هم موافقت کردند.

وی ادامه داد: در رابطه با بحث مجسمه شیرین و فرهاد، محوری را تحت عنوان طاق بستان به بیستون تعریف کردم، که هفته گذشته مشاور کارش را نهایی کرده است و بنا داریم که خیلی آن را صنعتی نکنیم، از مشاور خواستیم یک شگفتانه برای این محور تعریف شود، و خودم هم این ایده را دادم که مثلا مجسمه شیرین و فرهاد می تواند خوب باشد. البته ایده است و هنوز عملیاتی نشده است.

بازوند در رابطه با برپایی جشنواره پویانمایی که مدتی قبل در این استان برگزار شد، گفت: تنها زلزله ای بود که در طول 18 ماه 6500 پس لرزه داشت، این باعث می شود تا هر شب بچه ها با استرس زلزله بخوابند، به آقای دکتر دارابی گفتم که من می خواهم جشنواره ای را با شما در استان کار کنیم تا بتوانیم تا حدی نشاط را به خانواده ها به خصوص بچه ها بازگردانیم و او جشنواره پویانمایی را پیشنهاد دادند و این شرایط بسیار خوبی برای ما بود که بیش از 10 روز موجی از نشاط و شادی در استان ایجاد شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه به موضوع زلزله کرمانشاه و آسیب هایش پرداخت و عنوان کرد: 5 صبح به عیادت از مجروحین در اسلام آباد رفتم؛ مرکز زلزله با اسلام آباد بیش از 120، 130 کیلومتر فاصله داشت، اما به داخل بیمارستان که رفتم، مجروحین در حیاط بودند و گفتند بیمارستان تخریب شده است، گفتم چه طور چنین فاصله ای این چنین بیمارستان تازه تأسیسی که 8، 9 ماه قبل افتتاح شده است تخریب شده است.

وی ادامه داد: این بیمارستان و مسکن مهر اسلام آباد برایم جای تعجب داشت چراکه این دو با فاصله زیاد اما کاملا تخریب شده بودند.صحنه بسیار بدی بود.

وی در پاسخ به پرسش مجری که در زمان زلزله خودتان کجا بودید، گفت: من به فرودگاه تهران رسیده بودم تا در جلسه ای شرکت کنم اما با آمدن زلزله سریع و همان شبانه بازگشتم و 3:5 در منطقه بودم.

بازوند با بیان این که دولت کمک بسیار زیادی کرد و حضور مقام معظم رهبری نقطه عطف در رشد و حرکت رو به جلو بود، ادامه داد: سپاه و ارتش هر کدام 6 هزار نیروی زبده امدادگر پای کار آوردند البته هلال احمر هم بود، اما طبیعتا نیروهای هلال احمر کلا زیاد نیستند، ما توانستیم تا 11 صبح کل امداد و نجات را تمام کنیم و نیازهای عملیاتی نیز در همان روزهای اول کاملا برطرف می شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه و در رابطه با مسکن مهر که تخریب شده بودند، گفت: زمانی که زلزله آمد، طبقه اول آن کاملا محو شد، انگار اصلا وجود نداشت.

وی در پاسخ به این پرسش که برای پیگیری حقوقی و قضایی اتفاقات مسکن مهر و بیمارستانی که تخریب شد، چه کرده اید؟ گفت: شورای فنی تشکیل دادیم و  مقرر شد تا گزارش کارشناسی به روز در رابطه با مسکن مهر و بیمارستان آماده شود که قصور هم از ناحیه پیمانکار، مشاور و هم از کارفرماست. همه این موضوعات کاملا مشخص شد و به دادگستری معرفی کردیم، آقای دادستان پیگیر هستند و هفته گذشته نیز احضاریه برای همه عوامل اجرایی که در بیمارستان ها نقش داشتند ارسال شده است و به زودی دادخواست و مسائل حقوقی پیگیر می‌شود. امیدوارم اشد مجازات برای این افراد در نظر گرفته شود. زیرا بیمارستان باید در بحران پناهگاه باشد نه یک تهدید.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه در خبرهای منتشره  شاهد هستیم که هنوز هم کانکس نشین داریم، گفت: بله، بازسازی ها تقریبا تمام شده است، اما 40 هزار خانه باید احداث می‌کردیم، روستاها تقریبا روبه اتمام است؛ البته حدود 4 درصد از این تعداد باقی مانده است که در شهریورماه می توان گفت که خانه های تخریب شده روستاها تمام می شود. البته برخی از مستأجرین در کانکس هستند و به دنبال این هستیم، آنها پس از آماده سازی خانه‌های مسکن مهر، به آنها منتقل شوند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش مبنی بر این که چه ارگان هایی در زلزله و سیل همراه دولت بودند، گفت: نیروهای مسلح در بحران‌ها در کنار ما و پیشقدم بودند، و اگر در امداد و نجات توفیق داشتیم، بخاطر حضور نیروهای نظامی و پای کار بودن آن ها بود.

استاندار کرمانشاه در رابطه با رونق تولید عنوان کرد: اولین استانی هستیم که سند رونق تولید را توسط بخش خصوصی تهیه کردیم، کارهای کارشناسی آن انجام و تصویب شده است. از طرفی رشد صادرات مان در سال 97 به حدود 44 درصد رسید.

وی در رابطه با پروژه راه آهن غرب کشور بیان داشت: این پروژه بسیار حیاتی برای کشور است، این پروژه از ملایر آغاز می شود، که تا این لحظه تا کرمانشاه آن افتتاح شده است و هفته ای 3، 4 بار مسافر به مقصد تهران جا به جا می کند البته قصدمان این است که بیشتر وزن بار به این راه آهن بدهیم.

بازوند در رابطه با آزادراه کرمانشاه، همدان نیز خاطرنشان کرد: این آزادراه سرمایه‌گذاری بالغ بر 2800 میلیارد تومان پول می خواهد که ابتدا فراخوان می دهیم اگر سرمایه گذار جذب شد که چه بهتر اگر نه به سراغ سرمایه گذاران می رویم تا به صورت توافقی کار را پیش ببریم.

استاندار کرمانشاه در پایان در رابطه با شفافیت درآمدهای مسئولین گفت: اگر این شفافیت درآمدهای مسئولین وجود داشته باشد دیگر شاهد این گونه ماجراها نیستیم، این ماجراها بی اعتمادی به وجود می آورد، عده ای از مسئولیت خود دارند سوءاستفاده می کنند و باید با آن ها برخورد قاطع شود.درآمد استانداران مشخص است و درآمد من نیز تا قبل از این که کرمانشاه منطقه جنگی باشد حقوقم 8500 بود و الان که کرمانشاه منطقه جنگی محسوب می‌شد 1 و نیم میلیون به آن اضافه شده و حقوقم 10 میلیون تومان است.

انتهای پیام/

نظر شما