شناسهٔ خبر: 34181109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازدید۲.۷ میلیون نفر از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی گفت: ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۵۳ گردشگر داخلی در سه ماه نخست امسال وارداین استان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن رمضانی صبح امروز در بازدید از طرح توسعه باغ اکبریه بیرجند اظهار داشت: بیشترین مقصد گردشگری آن‌ها شهرستان طبس و سپس بیرجند و فردوس بوده است.

وی با بیان اینکه تابستان امسال 41 اقامتگاه بومگردی در خراسان جنوبی میزبان مسافران و گردشگران است افزود: شهرستان طبس با 19 اقامتگاه بومگردی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این اقامتگاه‌ها در مناطق روستایی و بافت تاریخی شهرها بنا شده و دارای امکانات مختلف اقامتی و تفریحی است.

رمضانی بیان کرد: از مجموع مسافران وارد شده به استان در 3 ماه نخست امسال 32 هزار و 596 نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقامت کرده اند.

وی گفت: اقامتگاه‌های بومگردی بر اساس امکانات درجه‌بندی شده که اقامتگاه‌های استان درجه دو و سه هستند و هزینه هرشب اقامت به ترتیب به ازای هر نفر 75 هزار تومان  و 45 هزار تومان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی همچنین از ورود 344 گردشگر خارجی جهت بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان خراسان‌جنوبی درسه ماهه نخست امسال خبر داد  گفت: برندسازی و برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی  در جذب گردشگر داخلی و خارجی  موثر است.

رمضانی از برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری برای کارکنان این اداره کل خبرداد و افزود: این دوره ها با هدف آشنایی با استانداردهای روز گردشگری دنیا و به دنبال آن ارتقای سطح کمی و کیفی ارائه خدمات تأسیسات گردشگری برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان خراسان جنوبی گفت: 200گواهینامه آموزشی برای مدیران و کارکنان تأسیسات گردشگری و فعالان گردشگری این  استان صادر شده است

رمضانی اظهار کرد: 7 دوره توانمندسازی جوامع محلی و مدیران و کارکنان تأسیسات گردشگری از آغاز امسال در شهرستان‌های استان برگزار شد.

انتهای پیام/ح

نظر شما