شناسهٔ خبر: 34180986 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرمربی تیم ملی جودو: مولایی و بریمانلو شانس‌های زیادی برای مدال در المپیک دارند

مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو کشورمان درباره ملی پوشان کشورمان توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو کشورمان در گفت‌وگو خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با درباره وضعیت تیم ملی جودو در مدتی که این رشته را بر بر عهده گرفته است اظهار داشت:حدود ۱ ماه و نیم است که تیم ملی را تحویل گرفته ام و در دوره قبلی که محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو بود در تیم ملی جودوی ما اتفاق خاصی برای آنان رخ نداد.

جودوکاران ما باید در رده های نوجوانی و جوانی آموزش می دیدند

وی افزود: ۳ سالی که محمد درخشان عهده دار این سمت بود بروی جودوکاران ما آموزشی صورت نگرفته است در صورتی که ورزشکاران ما  باید این آموزش ها را در رده های نوجوانان و جوانان یاد می‌گرفتند که این امر صورت نگرفت. به همین دلیل ما در رده بزرگسالان این آموزش‌ها را اکنون به آن‌ها می‌آموزیم تا در مسابقاتی که در پیش رو دارند بتوانند به آن مرتبه بالایی خود برسند که این کار ما را مقداری سخت کرده است و زمان زیادی را از ما می گرد که باید بر روی آن‌ها کار کنیم.

سرمربی تیم ملی جودو درباره وضعیت جواد محجوب و این که آیا او بالاخره به اردوی تیم ملی برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو دعوت می‌شود یا خیر بیان داشت: میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو با او صحبت‌هایی را انجام داده است و ما او را به اردوی تیم ملی دعوت کرده ایم.

۵۰ نفر را به انتخابی تیم ملی دعوت کردم، اما ۲۰ نفر بیشتر شرکت نکردند

زارعیان ادامه داد: من با او صحبتی ند اشته ام اما تا آن جا که می دانم او مقداری دچار مصدومیت شده است و ما به او گفته ایم که در انتخابی تیم ملی شرکت کند. من ۵۰ نفر را به اردوی انتخابی تیم ملی دعوت کرده ام که از این ۵۰ نفر، فقط ۲۰ نفر شرکت کردند و ما آن‌ها را آموزش دادیم و از بین این ۲۰ نفر ۵ نفر را انتخاب کردیم و به مسابقات قزاقستان فرستادیم که اکنون این مسابقات در حال برگزاری است.

در امارات نتایج قابل قبولی کسب نکردیم

مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو کشورمان درباره برنامه‌های تیم ملی برای شرکت در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: برنامه‌های تیم ملی ما در قالب جوانان و بزرگسالان است همان طور که می‌دانید تیم ملی جودوی ما در مسابقات اخیر آسیایی که در فجیره امارات برگزار شد نتوانست نتایج قابل قبولی را کسب کند و ما اکنون تیم ملی خود را  به مسابقات آسیایی قزاقستان اعزام کرده ایم تا در آن جا بتوانند خودشان را نشان دهند.

مولایی و بریمانلو از شانس های زیاد ما برای کسب مدال المپیک هستند

او درباره این که کدام جودوکاران ما می‌توانند شانس زیادی برای کسب مدال در المپیک را دارند بیان داشت: فعلا از بین ورزشکارانمان سعید مولایی و بریمانلو از شانس‌های زیادی برای کسب مدال المپیک برخوردار هستند و ما امیدواریم که این عزیزان ما در این مسابقات موفق باشند تا برای اولین بار شاهد مدال آوری ایران در رشته جودو باشیم.

در رده نوجوانان باید آموزش ها را یاد دهیم

سرمربی تیم ملی جودو درباره این که به نظر شما ایران چند سهمیه را می تواند برای المپیک توکیو کسب کند افزود: همان طور که گفته ام روی بچه‌های تیم ملی ما ۳ سالی است که کار نشده است و آن‌ها باید این آموزش‌ها را در رده های نوجوانی و جوانی فرا می‌گرفتند.

وی افزود: با صحبت‌هایی که با رئیس فدراسیون جودو کرده ایم قرار شد که اگر جوانان تیم ملی بتوانند خود را در مسابقات مختلف مثل اُپن‌ها و گرند پریکس‌ها نشان دهند ما آن‌ها را وارد رنکینگ می‌کنیم و به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام می‌کنیم. اما تا الان فقط بریمانلو و مولایی از شانس‌های زیاد کسب مدال المپیک هستند.

هفته آینده با مولایی در مسابقات گرندپریکس کرواسی شرکت می کنیم

زارعیان در ادامه در مورد این که قرار است هفته آینده با سعید مولایی در مسابقات گرند پریکس که در کرواسی برگزار می‌شود شرکت کند گفت: بله با صلاحدیدی که میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو دید، قرار بر این شد که ما در مسابقات مجارستان شرکت نکنیم و به جای آن، یکی از جودوکاران ثابت ما یعنی بریمانلو در مسابقات قزاقستان شرکت کند و یکی دیگر هم یعنی  سعید مولایی در مسابقات گرند پریکس کرواسی حضور پیدا کند.

او افزود: روز گذشته بریمانلو موفق شد که مدال نقره را کسب کند و حال باید دید که سعید مولایی در مسابقه‌ای که هفته آینده در کرواسی دارد، چه نتیجه‌ای را می‌تواند کسب کند.

سرمربی تیم ملی جودو کشورمان در پایان صحبت هایش درباره مجمع سالیانه جودو که اخیراٌ برگزار شد و این که این نشست‌ها چه نتایجی را می‌تواند برای جودو ایران داشته باشد بیان داشت: در مجمع اخیری که برگزار شد بحث‌های خوبی را شاهد بودیم و قرار شد دو رشته کوراش و جوجیتسو که تا قبل از این زیر نظر فدراسیون جودو تمرین می‌کردند و این که جودو اصلی ترین رشته ما در المپیک است و همچنین از رشته های مدال آور در این مسابقات است.  مجمع تصمیم گرفت که نفرات اول ما در جودو را به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام کند و نفرات دوم تیم ملی را در رشته کوراش و جوجیتسو به مسابقات اعزام کند.

بیشتر بخوانید:

تیم ملی جودو کارگران در مسیر هتریک قهرمانی

آقایی: جاکارتا میدان نبرد قدرت‌هاست / اولین زن ایرانی رنکینگ جهانی جودو هستم

محجوب‌ جا زد، یا جازده شد؟

انتهای پیام/

اظهارات سرمربی تیم ملی جودو در خصوص مسائل مختلف در این رشته ورزشی

نظر شما