شناسهٔ خبر: 34180643 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ابنای شهرستان‌ها ـ قم

پیام تسلیت مجمع جهانی شیعه شناسی در پی درگذشت آیت الله حائری

ابنا

مجمع جهانی شیعه شناسی در پی درگذشت آیت الله حائری پیام تسلیتی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی درگذشت آیة الله حاج سید «علیرضا حائری»، مجمع جهانی شیعه شناسی پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد

«بسم الله الرحمن الرحیم  

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت فقیه محقق و مهذب و استاد برجسته حوزه علمیه قم، آیة الله مرحوم حاج سید علیرضا حائری طاب ثراه، که نابهنگام به ملکوت أعلی پیوست، موجب تاثر و تالم فراوان گردید و جامعه علمی را داغدار کرد.

آن فقید سعید دوران شکوفایی علمی خود را در محضر  بزرگان حوزه علمیه نجف اشرف و در پرتو ستارگان درخشانی همچون، مرحوم آیة الله العظمی خویی ره، امام خمینی ره، و مرحوم آیة الله شهید سید محمد باقر صدر ره با موفقیت پشت سر گذاشت و با مهاجرت به قم مقدس در سال ۱۳۵۱، از استوانه های علمی این حوزه مقدسه همچون آیة الله العظمی وحید خراسانی دامت برکاته بهره برد.

وی پس از انقلاب اسلامی ایران، علاوه بر فعالیت های علمی و حوزوی، مسئولیت مهم بخش شورای عربی و غیر ایرانی حوزه علمیه قم را عهده دار گردید.

و همزمان با تشکیل مجلس اعلای عراق در ایران، با عضویت در کادر مرکزی آن و پیش از مرحوم شهید آیة الله سید محمد باقر حکیم اعلی الله مقامه الشریف، مدتی بر این مجلس ریاست نمود.  

آیة الله سید علیرضا حائری رحمت الله علیه صاحب فضل و علم، درایت و تواضع، اخلاق و ادب ویژه و مثال زدنی بود.

وی  طی دو دهه اخیر، با عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه ، شاگردان وستارگانی نخبه پرورش داد و به حوزه علمیه قم تقدیم داشت و پس از درگذشت مرحوم آیة الله العظمی  سید محمود هاشمی شاهرودی ره، از سوی رهبر معظم انقلاب، ریاست دائرة المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت علیهم السلام را که از قبل نقش محوری در گروه علمی آن ایفا کرده بود، عهده دار گردید.

این جانب درگذشت آن ستاره برجسته علمی و شخصیت اخلاقی ممتاز را به حوزه های علمیه، مقام معظم رهبری مد ظله العالی، مرکز دائرة المعارف فقه اسلامی، و بطور ویژه به استاد ارجمند جناب آقای حاج سید جواد شهرستانی دام توفیقاته و خانواده معزز آن مرحوم تسلیت عرض می کنم.

غفران واسعه الهی برای آن عزیز سفر کرده و صبر و اجر برای بازماندگان از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

آیت پیمان   
دبیرکل مجمع جهانی شیعه شناسی
دبیر شورای دین پژوهان کشور
۲۷ تیر ۱۳۹۸

.........................
پایان پیام/ 167

نظر شما