شناسهٔ خبر: 34180594 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

آسوشیتدپرس: فیفا موافقت فدراسیون فوتبال ایران را جهت حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی، دریافت کرده است

مجتبی خیلاپور

البته گفته می شود این موضوع در حال بررسی است زیرا دولت هنوز اجازه این کار را نداده است.

صاحب‌خبر -

طرفداری- مسئله حضور بانوان در استادیوم های ورزشی همچنان جزو موارد مورد بحث در محافل ورزشی است.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا چند ماه پیش به ایران سفر کرد. او به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال فرصت داد تا اقدامات لازم در خصوص حضور همیشگی و آزادانه زنان ایران در استادیوم های فوتبال ایران را فراهم کند و این در حالی است که این مهلت پایان یافت ولی اقدامی برای این امر نشد تا حتی اخباری در خصوص تعلیق فوتبال ایران نیز مطرح شود.

سایت associated press خبر داد که فیفا موافقت حضور زنان در ورزشگاه ها را از جانب فدراسیون فوتبال ایران دریافت کرده است. هرچند که گفته می شود موافقت دولت در این زمینه باقی مانده است.

فیفا از زمان انقلاب اسلامی ایران در تلاش است که ممنوعیت حضور بانوان در استادیوم های ورزشی ایران را رفع کند. البته برخی بانوان در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران میان پرسپولیس و کاشیما آنتلرز نیز حضور یافتند که در آن دیدار جیانی اینفانتینو نیز از نزدیک شاهد آن مسابقه بود.

حال فیفا خواستار این است که این مسئله تا قبل از دیدار اول ایران در انتخاب جام جهانی در ورزشگاه آزادی که برابر کامبوج در دهم ماه اکتبر است، حل شود.

فدراسیون جهانی فوتبال می گوید که مهدی تاج در نامه ای به آنها عنوان کرده که موضوع حضور بانوان در استادیوم های ورزشی مستقیما به همراه وزیر ورزش و جوانان بررسی می شود.

 

نظر شما