شناسهٔ خبر: 34180560 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تجهیز بیمارستان لامرد به میکروسکوپ جراحی

رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان لامرد از تجهیز این مرکز درمانی به یک دستگاه میکروسکوپ فوق پیشرفته برای اعمال جراحی مغز و اعصاب، گوش، حلق و

صاحب‌خبر -

رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان لامرد از تجهیز این مرکز درمانی به یک دستگاه میکروسکوپ فوق پیشرفته برای اعمال جراحی مغز و اعصاب، گوش، حلق و بینی خبر داد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، دکتر فریبرز غفارپسند پنجشنبه 27 تیر در جمع خبرنگاران گفت: این میکروسکپ انجام عمل‌های جراحی حساس در زمینه مغز و اعصاب و چشم، گوش، گلو و بینی را ممکن خواهد کرد.

او گفت: این میکروسکوپ جراحی به سیستم زوم دیجیتال و آنالوگ، فوکوس خودکار، تصویربرداری با کیفیت HD ، بزرگنمایی ۲۰ برابری مجهز بوده و امکان دید رنگی Florescent و آنژیوگرافی حین عمل برای انجام اعمال جراحی تومورهای مغزی، اعمال جراحی کف جمجمه، اعمال جراحی آنوریسم های مغزی و ناهنجاری‌های عروق مغز و همچنین تومورها و ناهنجاری‌های نخاع را فراهم می‌کند.

غفارپسند خاطرنشان کرد: این میکروسکوپ مجهز به دو مانیتور بزرگ ۲۹ و ۵۵ اینچی است که امکان مشاهده عمل جراحی توسط آموزش گیرندگان را فراهم می کند. با بهره گیری از حافطه داخلی، امکان ضبط فیلم های جراحی و با اتصال به شبکه اینترنت، امکان جراحی از راه دور (تله سرجری) نیز فراهم می‌شود .

رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لامرد گفت: این میکروسکوپ با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پرشکی استان شیراز خریداری شده است.

غفارپسند اضافه کرد: نصب این میکروسکپ، امکان پیشرفت مناسبی را در اعمال جراحی خصوصا جراحی‌های مربوط به سر را افزایش داده و نیاز به اعزام بیمار برای اعمال جراحی به شیراز را کاهش خواهد داد.


انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما