شناسهٔ خبر: 34180528 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سخنگوی نیروهای مسلح: همه پهپادهای ما سالم بازگشته اند

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد تمامی پهپادهای ایران پس از انجام ماموریت ها، به سلامت به پایگاه های خود بازگشته اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 سردار شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، ادعای روز گذشته رئیس جمهور تروریست آمریکا را در خصوص سرنگونی پهپاد ایرانی تکذیب کرد.
 
سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی اعلام کرد: بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم رئیس جمهور رژیم آمریکا، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا، پس از انجام ماموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده، به سلامت به پایگاههای خود بازگشته اند و هیچ گونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو  یواساس باکسر آمریکایی گزارش نشده است.
 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اینگونه اظهارات بی پایه رییس جمهور امریکا را در راستای ایجاد التهاب و ناامن سازی منطقه مهم خلیج فارس و آبراه استراتژیک تنگه هرمز تلقی کرد و افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همواره با هوشیاری کامل و بر طبق موازین بین المللی، ماموریت قانونی حراست، کنترل و مراقبت از امنیت  خلیج فارس و تنگه هرمز را وظیفه قانونی خود می دانند.
سنگوی نیروهای مسلح: همه پهپادهای ما سالم بازگشته اند
ترامپ، دیشب با ادعای اینکه اتفاق بزرگی رخ داده است، گفته بود ناو باکسر این کشور یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را بر فراز تنگه هرمز هدف قرار داده است، اما ساعاتی بعد وزارت دفاع امریکا در بیانیه ای از شلیک به یک پرنده بال ثابت که در نزدیکی ناو باکسر بی حرکت ایستاده و ثابت بود، خبر داد و اشاره ای به اینکه این پرنده عکاسی متعلق به چه کسی است نکرد.
 
پرنده مورد ادعای امریکا، بر اساس بیانیه پنتاگون یک سامانه بال ثابت بوده که آتلیه های عکاسی نیز از آن برای فیلمبرداری در عروسی ها استفاده می کنند.
 
در نقشه های نیروی دریایی آمریکا، ناو یو اس اس باکسر در موقعیتی بسیار دورتر از خلیج فارس و در نزدیکی سواحل جنوبی عربستان مستقر است و از آنجایی که برد این پرنده ها چندان طولانی نیست، احتمال دارد مالک آن یمنی یا عربستانی باشد.
 
ژست جدی ترامپ برای و تلاشش برای جبران بخشی از حقارت ارتش این کشور در ماجرای سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته و گرانقیمت امریکایی در شرایطی پذیرفتنی است که آنها نیز مانند ایران لاشه شکار خود را به نمایش بگذارند.

نظر شما