شناسهٔ خبر: 34180293 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده عربستان در سازمان ملل: آماده تعامل دیپلماتیک با ایران هستیم

عبدالله المعلمی با بیان اینکه کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست، از آمادگی برای تعامل دیپلماتیک با تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

نماینده عربستان در سازمان ملل: آماده تعامل دیپلماتیک با ایران هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری دیلی صباح، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در سخنانی در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست و زمان آن فرا رسیده که جنگ یمن فروکش کند و به پایان برسد.

عبدالله المعلمی در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: عربستان خواهان جنگ با ایران چه در یمن و چه در هر جای دیگری نیست.

نماینده عربستان در سازمان ملل گفت تماس‌هایی با تهران در جریان نشست کنفرانس اسلامی که در مکه در ابتدای ژوئن برگزار شد، برقرار گردید. او توضیحات بیشتری در این خصوص نداد.

معلمی با بیان اینکه کشورش آماده تعامل دیپلماتیک با ایران است، افزود: این مسأله زمینه‌ای مشترک نیاز دارد.

معلمی همچنین از موضع کشورش در قبال انتقاد‌هایی که پیشتر معاون دبیرکل سازمان ملل در خصوص تأخیر عربستان در انجام کمک‌های مالی به یمن کرده بود، دفاع کرد.

او مدعی شد: عربستان امسال ۴۰۰ میلیون دلار در این زمینه اعطا کرده که با این حساب، بزرگترین کشور کمک کننده به یمن محسوب می‌شود.

پیشتر مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت سازمان ملل با اشاره تلویحی به عربستان و امارات متحده عربی گفته بود: همسایگان یمن در ائتلاف تا الان به جز مقدار اندکی از آنچه در ژنو در ماه فوریه وعده داده بودند، به یمن کمک مالی نکرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما