شناسهٔ خبر: 34180272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ادعای ترامپ در مورد پهپاد ایرانی؛

عراقچی: نگرانم ناو آمریکایی اشتباهی پهپاد خودشان را هدف قرار داده باشد

به ادعای ترامپ یک پهپاد ایرانی که در فاصله کمتر از یک کیلومتری ناو آمریکایی پرواز می‌کرده به هشدارهای اعلام شده توجه نکرده و به عنوان یک تهدید نابود شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ مدعی شد که یک ناو این کشور در منطقه خلیج‌فارس، پهپادی متعلق به ایران را هدف قرار داده است.

به ادعای ترامپ این پهپاد که در فاصله کمتر از یک کیلومتری کشتی مذکور پرواز می‌کرده به هشدارهای اعلام شده توجه نکرده و به عنوان یک تهدید نابود شده است.

بر اساس بیانیه پنتاگون این پهپاد ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در تنگه هرمز هدف قرار گرفته است. به ادعای پنتاگون پهپاد مذکور وقتی به محدوده خطرناک ناو وارد شده برای تضمین ایمنی کشتی و خدمه آن هدف قرار گرفته است.

در بیانیه پنتاگون اشاره ای به تعلق این پهپاد به ایران نشده است. این در حالی است که ترامپ پیش از این مدعی شده بود که پهپاد مذکور متعلق به ایران است. وی که در کاخ سفید سخن می‌گفت از یک حادثه در تنگه هرمز خبر داد که در آن ناو «یواس اس باکسر» یک پهپاد ایرانی را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف که در نیویورک به سر می‌برد در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص صحت ادعای مطرح شده از سوی آمریکایی‌ها گفت اطلاعی ندارد که چنین مسئله‌ای اتفاق افتاده باشد.

همچنین در پی ادعای رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص سرنگون شدن یک پهپاد ایران پس از نزدیک شدن به یک ناو آمریکایی در تنگه هرمز، ظریف به خبرنگاران گفت: طبق اطلاعاتی که از تهران دریافت کرده‌ام، اطلاعی نداریم که پهپادی از دست داده باشیم.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر سرنگونی پهپاد ایرانی در تنگه هرمز نوشت: «ما هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه هیچ جای دیگر از دست نداده‌ایم.

وی تأکید کرد: نگرانم که ناو یو اس اس باکسر اشتباهی یکی از پهپادهای خودشان را هدف قرار داده باشد!

انتهای پیام/4129/                      

نظر شما