شناسهٔ خبر: 34179976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

وزیر بهداشت:

برخی پزشکان علیرغم اطلاع از عدم وجود داروهای خارجی، آن را در نسخه بیمار می‌نویسند

دکتر نمکی خاطر نشان کرد: داروهایی که مشابه داخلی آن در کشور تولید می‌شود را جلوی وارداتش را گرفته‌ایم اما با این وجود برخی از همکاران ما این اقلام را در نسخه بیماران می‌آوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد:اقلام دارویی که مطرح می‌شود در بازار نیستند بسیار محدود و کمتر از ۲۰ قلم است.

سعید نمکی درباره این‌که گفته می‌شود این روزها، دارو در بازار کم است و مردم برای تهیه برخی اقلام دارویی با مشکلاتی روبه‌رو هستند، گفت: داروهایی که امروز مطرح می‌شود در بازار کم است، خوشبختانه داروهای اساسی نیستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اقلام دارویی که مطرح می‌شود در بازار نیستند بسیار محدود و  کمتر از ۲۰ قلم است.

وی خاطر نشان کرد: داروهایی که مشابه داخلی آن در کشور تولید می‌شود را جلوی وارداتش را گرفته‌ایم اما با این وجود برخی از همکاران ما این اقلام را در نسخه بیماران می‌آوردند.

نمکی افزود: هنگامی که پزشک نسخه‌ای را می‌نویسد بیماران به دنبال تهیه آن می‌روند، اما به دلیل این که برخی از داروهای نوشته شده در بازار نیست بیمار فکر می‌کند کمبود دارو در بازار وجود دارد. 

وی تاکید کرد: خوشبختانه در کشور کمبود اساسی در دارو و تجهیزات پزشکی نداریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره این که  تعدادی از پزشکان عنوان می‌کنند نمونه داخلی برخی از داروها حساسیت‌زا و یا این که تاثیری را که باید داشته باشند ندارند، گفت: مطرح کردن چنین مواردی از سوی بعضی از همکاران ما بی انصافی است.

وی ادامه داد: درست است که در تولید برخی از داروها هنوز خودکفا نشده‌ایم و وارد می‌شود اما در حوزه داروهای اساسی چه وارداتی و چه تولید داخلی علی‌رغم همه فشارها و تحریم‌ها مشکلی نداریم.

انتهای پیام

نظر شما