شناسهٔ خبر: 34179493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

انتقاد روسیه از تنش آفرینی آمریکا علیه ایران

وزیر خارجه روسیه با اشاره به تنش آفرینی آمریکا در منطقه به ویژه با ایران به شدت از رویکرد واشنگتن انتقاد کرد و بر روابط راهبردی با تهران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفتگو با یک روزنامه آلمانی اوضاع در منطقه خلیج فارس را نگران کننده خواند.

وی افزود: تنش کنونی در منطقه را در نتیجه سیاست کوته بینانه دولت آمریکا در قبال ایران است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: استقرار کشتی‌های جنگی احتمال وقوع درگیری که نمی‌توان تبعات ویرانگر آن را پیش بینی کرد را افزایش می‌دهد. این سبب نگرانی مسکو می‌شود به ویژه که ایران کشور همسایه است و ما روابط قوی و راهبردی در زمینه‌های مختلف با آن داریم و همکاری دوجانبه برقرار است. مسکو به دنبال قطع این روابط یا توقف همکاری با ایران نیست.

لاوروف گفت: آمریکا با اجرای تعهدات خود در چارچوب برجام مخالفت کرده است و این نمونه آشکاری از بی ثباتی قوانین بین المللی به ویژه در زمینه خلع سلاح هسته‌ای و امنیت جهانی است.

وزیر خارجه روسیه بیان کرد: همه طرف‌ها باید گام‌های لازم را برای کاهش تنش و حل و فصل از طریق راه‌های سیاسی و دیپلماتیک بردارند.

وی در ادامه درباره وضع ادلب سوریه هم گفت: تا ابد نمی توانیم اجازه بدهیم که دهها افراطی مرتبط با القاعده در منطقه کاهش تنش در ادلب بمانند و در عین حال به دنبال راه حلی هستیم که به غیرنظامیان آسیبی وارد نشود.

لاوروف اظهار داشت: غلبه بر کانون تروریسم در سوریه به نفع اتحادیه اروپاست زیرا سطح تهدید تروریستی از منطقه را کم می کند و روند مهاجرت را کاهش می دهد.

وزیر خارجه روسیه درباره نظامیان روسی در سوریه هم اعلام کرد: نظامیان روس به دعوت دمشق به سوریه آمده اند. ماموریت اصلی نظامیان روس در سوریه مبارزه با تروریسم است./847/ب

منبع: مهر

نظر شما