شناسهٔ خبر: 34179025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رویدادهای ورزشی خراسان رضوی در هفته ای که گذشت

مشهد- ایرنا- برگزاری نخستین دوره مسابقات کشتی پهلوانی جام توس، کسب دو مدال در مسابقات تیراندازی با کمان، برگزاری لیگ دسته یک کبدی و برگزاری مجامع سالانه فدراسیون های ورزشی والیبال و ناشنوایان در مشهد از جمله مهمترین رویدادهای ورزشی استان خراسان رضوی در این هفته بود.

صاحب‌خبر -

نخستین دوره رقابتهای "جام توس" کشتی پهلوانی سنگین همزمان با دهه کرامت و حضور کشتی گیرانی از هفت استان کشور ۲۱ تیر ماه در مشهد برگزار شد. در این مسابقات ۲۰ چوخه کار از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گیلان، کرمانشاه، لرستان و تهران و یک کشتی گیر از ترکیه با هم رقابت کردند.

در پایان این مسابقات "جعفر شمس ناتری" از گیلان به مقام نخست دست یافت، "علی ابراهیمی" از خراسان رضوی دوم شد و "امیر محمدی" از خراسان شمالی بر سکوی سوم ایستاد.

کسب دو مدال برنز تیر و کمان

رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان رضوی گفت: کمانداران رشته تیراندازی با کمان این استان در مرحله دوم مسابقات کشوری بانوان این رشته که در تبریز برگزار شد به دو مقام سوم دست یافتند.

محمود کریم زاده افزود: در مسابقات مرحله دوم رتبه بندی کشوری تیراندازی با کمان در رشته کامپوند بانوان شیرین ریحانی از خراسان رضوی بعد از کمانداران تهران به مقام سوم دست یافت. در رشته کامپوند مردان هم حسام گرمه ای بعد از کمانداران قزوین و البرز بر سکوی سوم قرار گرفت.

برگزاری لیگ دسته یک کبدی در مشهد

رئیس هیات کبدی خراسان رضوی گفت: پانزدهمین دوره مسابقات لیگ دسته یک کبدی مردان کشور از ۲۲ تا ۲۵ تیر ماه در مشهد برگزار شد.

حسن احمدیان افزود: در این مسابقات تیم کرمانشاه در دیدار نهایی با نتیجه ۴۸ بر ۱۶ تیم سرخن کلاته گرگان را شکست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم کبدی آویسا پارسه زابل نیز در دیدار رده بندی با نتیجه ۴۱ بر ۳۲ بر تیم شهرداری قزوین غلبه کرد و به مقام سوم دست یافت.

تجهیز ۱۵ خانه ورزش روستایی

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی خراسان رضوی گفت: ۱۵ خانه ورزش روستایی ۲۶ تیر ماه به وسایل میز تنیس روی میز، میز فوتبال دستی، میز شطرنج، دارت، تاتامی، توپ های فوتبال، والیبال و فوتسال تجهیز شدند.

محمد رضا خوش باطن افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ خانه ورزش روستایی به وسایل ورزشی تجهیز شده اند و برای هر خانه ورزش روستایی به طور میانگین ۵۰ میلیون ریال لوازم ورزشی خریداری شده و ۱۵ خانه ورزش روستایی دیگر نیز به زودی تجهیز خواهند شد.

برگزاری همایش آموزشی جودو

همایش آموزشی داوران جودو خراسان رضوی به منظور هماهنگی داوران جودو شهرهای مختلف این استان به میزبانی مشهد در ۲۶ تیر ماه برگزار شد.

احمد امیر فخریان رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی گفت: این همایش آموزشی با حضور بیش از ۱۰۰ داور فعال جودو از شهرهای مختلف استان برگزار شد که ۷۰ نفر از آنها مرد و ۳۰ نفر هم زن بودند.

برگزاری مجامع سالانه فدراسیون های ناشنوایان و والیبال در مشهد

فدراسیون های ورزشی ناشنوایان و والیبال نیز روز پنجشنبه این هفته مجمع سالانه خود را با حضور محمد رضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مشهد برگزار کردند.

۷۵۰۷/‏‬ ۶۰۵۳

نظر شما