شناسهٔ خبر: 34178277 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

قیمت نفت برنت افزایش یافت

همشهری آنلاین: قیمت نفت آمریکا پس از سقوط در روز گذشته که تحت تاثیر آمار رشد ذخایر فرآورده‌های نفتی آمریکا روی داد، در معاملات روز پنج شنبه ثابت بود در حالی که نفت برنت افزایش داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک سنت کاهش یافت و به ۵۶ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز گذشته ۱.۵ درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۳ سنت یا معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۶۳ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت‌های نفت هفته جاری که نگرانی‌ها نسبت به منازعه در خاورمیانه کاهش پیدا کرده است و تولید نفت خلیج مکزیکوی آمریکا پس از وقوع طوفان گرمسیری بَری از سرگرفته شد و همچنین بروز نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصادی چین، هفته جاری کاهش پیدا کرده است.

آماری که روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۳.۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده که بیش از ۲.۷ میلیون بشکه کاهش مورد پیش بینی تحلیلگران بود. اما سطح ذخایر بنزین این کشور ۳.۶ میلیون بشکه رشد کرد در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر بنزین به میزان ۹۲۵ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت خلیج مکزیکوی آمریکا هفته گذشته به دلیل وقوع طوفان گرمسیری بَری که نخستین طوفان این منطقه در فصل جاری بود، مختل شد و تا روز سه شنبه، بیش از نیمی از تولید نفت خام این منطقه همچنان متوقف مانده بود زیرا اکثر شرکت‌های نفتی همچنان در حال بازگرداندن کارکنانشان برای ازسرگیری تولید هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما