شناسهٔ خبر: 34177811 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بازسازی واقعه غدیر در بیش از ۱۲۴ نقطه ایران

همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج از بازسازی واقعه غدیر در بیش از ۱۲۴ نقطه کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سردار یعقوب سلیمانی در نشست خبری به مناسبت بازسازی واقعه غدیر اظهار کرد: ستاد بازسازی مردمی واقعه غدیر از سال ۸۹ که روز بسیج مقارن با ایام عیدغدیر شده بود از شهر مقدس قم در جوار کوه خذر نبی فعالیت خود را آغاز کرد و در حقیقت پایه‌گذار این اقدام هنری و فرهنگی، شهر قم بوده است.

وی با بیان اینکه هر سال بر مخاطبین بازسازی واقعه غدیر خم افزوده می‌شود که این امر به برکت و عنایت حضرت علی(ع) است، افزود: استقبال مراجع و بزرگان و نگاه مثبت به این واقعه باعث شد  بازسازی واقعه غدیر به یک برنامه هرساله تبدیل شود که امسال دهمین سال برگزاری این بازسازی است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج تصریح کرد: میزبان کارگاه آموزشی این واقعه سرزمین ۶۲۰۰ شهید والامقام دوران دفاع مقدس، استان مرکزی است.

سلیمانی بیان کرد: امسال در دهه امامت و ولایت باسازی واقعه غدیر در بیش از ۱۲۴ شهرستان به صورت میدانی برگزار می‌شود که از برنامه ریزی و بستر سازی برای اجرای بهتر و مناسب‌تر آن ضروری است.

وی با بیان اینکه همدلی و هم‌افزایی و نقش آفرینی مردم در کنار موسسات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: در برگزاری مراسم های این روز هم افزایی فراوانی وجود دارد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور و گردشگری سپاه روح‌الله با اشاره به مشارکت جدی اهل تسنن در برگزاری این واقعه گفت: استان های سنی نشین نیز در بازسازی واقعه غدیر مشارکت جدی دارند به‌طوری‌که امسال در ۲۵ نقطه از مناطق اهل تسنن بازسازی این واقعه را انجام می‌دهند. همیاری و مشارکت اهل تسنن در این رویداد نشان از عملیاتی شدن بیانات مقام‌معظم رهبری دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما