شناسهٔ خبر: 34177808 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کودکان يمني قربانيان اول جنگ يمن

وزارت بهداشت يمن: جنگی که ائتلاف سعودي علیه يمن به راه انداخته موجب شده است تا دهها هزار کودک یمنی به بیماری های روانی مبتلا شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ وزارت بهداشت یمن در صنعا، اعلام کرد جنگی که ائتلاف سعودي علیه يمن به راه انداخته موجب شده است تا دهها هزار کودک یمنی به بیماری های روانی مبتلا شوند.
براساس اخباری که وزارت بهداشت یمن منتشر کرد دهها هزار کودک یمنی به دلیل تداوم حملات هوایی و تبعات ناشی از آوارگی با مشکلات روانی مواجه شده اند. رعب و وحشت ناشی از حملات هوایی موجب شد زمینه برای ابتلای بیماری های دیگر در کودکان یمنی فراهم شود که ابتلا به دیابت و اختلالات کبدی از جمله این بیماری ها به شمار می آید.
یکی مقام مسئول در وزارت بهداشت یمن گفت دهها هزار نفر از این کودکان, با بیماری های روانی و جسمی مبتلا شده اند, این بیماری ها ناشی از وحشتی است که بمباران، محاصره، گرسنگی و اوضاع نابسامان خانواده ها در یمن درپی دارد.
کودکان یمنی هر روز تصاویری زنده از کشتار مردم کشورشان را شاهدند. کشتارهای وحشیانه ناشی از حملات هوایی که سهم کودکان یمن از این کشتار در پنجاه سه ماه جنگ, هشت هزار نفر بوده است.

نظر شما